Fugleliv

For noen farger det blir i morgenlyset. Blåmeisene danser rundt i greiene om dagen. De bare venter på at jeg skal gå inn, så de kan innta fuglebadet som jeg har fylt opp i våren.

Men det er liv overalt nå. Linerla speilte deg i vannkanten nede i vika i går.

Jeg sto stille, og den spankulerte fram og tilbake.

Denne har jeg aldri tatt bilde av før. De var et par, og de var i skikkelig aktivitet. Det er en gluttsnipe. Jeg spurte en ornitolog for å få navnet. Jeg hadde vel bare kaldt den en snipe.

Gravand og skarv, så jeg også.

Men nå som jeg har satt ut fuglebadet, venter jeg på noen som skal bade der ute.

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg