Gammel eller ikke?

Jeg har kontrollveiing og litt ettertanke hver tirsdag nå. For meg er det lurt å tenke litt etter hva jeg har gjort og hva jeg har fått til. En halv kilo omtrent i uka er ikke mye sier kanskje du, men en halv kilo er en halv kilo. Når det blir flere etter hverandre, så blir det kiloer av det etter hvert. Kanskje det er lurt å ta det litt rolig, så jeg ikke går opp igjen rett etter på? Det vil jeg jo ikke.

Har du forsøk å ta en sånn test en gang, for å se hvor gammel du er? Ganske festlig. Noen blir jo som ungdommer og andre blir eldre. Alt handler om hvordan man lever livet og helsa da. Jeg fikk beskjed om at jeg hadde måtte glede meg over at jeg hadde investert i egen kropp.  Slett ikke dumt. Om jeg ble yngre? Jepp, hele ni år yngre enn det jeg er. Men det er sikkert mye jeg kan forbedre, og da blir jeg vel yngre og yngre eller? Dette kan jo bli spennende.

Vil du teste deg, så finner du en sånn test HER!

18 kommentarer
    1. Kontrollveiing og tenking må til….! Jeg har mitt kontrollopplegg på torsdager! Det er lurt å gå sakte, men sikkert ned – jeg tror det er best! Min kropp var 41 år…… ikke verst, det! Klem <3

    2. Nei, jeg har ikke tatt slik test 😀

      Det er lurt å ha en plan… gå sakte nedover og la det bli stabilt. Jeg gjekk raskt ned og holdt meg der lenge, men 3 kilo har seget på som ikke er å rokke 😀 !!! hehehe så jeg er litt av og på – men merker at hos meg er det litt lite aktivitet i forhold til det JEG har vært vant med før, pga dårlig helse… så aktivitet har også noe å si 🙂

      Synes du er flink!

      klem

      1. Ja, det gjelder å holde seg der, når man har tatt av. Jeg gikk ned en hel del rundt 2014 og var superfornøyd, men klarte ikke å fortsette som jeg skulle. Nå hadde fem kilo sneket seg på igjen, og de MÅ vekk for helsen sin skyld.

        Dumt du ikke er i farten, men jeg synes jammen du er flink med alt likevel. Hurra for oss. Klemsiklem:)

    3. Tok testen, men det blir feil nå som jeg ikke kan trene lenger. Da er jeg plutselig 2 år eldre enn jeg er ☺️
      Litt artig, og litt nedtur. Før fikk jeg alltid mye yngre enn jeg er 😀
      Lurt å skynde seg langsomt. Holder lenger da 🙂 Ha en fin dag. Klem ❤

      1. Oyda, da har du noe å jobbe mot også. Litt ok og se det på trykk. Skynd deg langsomt, så fikser du det når du har fått litt ro. Tenk på alt du har holdt på med i det siste. Tror du vil få det fint framover nå. Klem til deg 🙂

        1. Tusen takk! Ja, det blir fint. Men tror jeg uansett vil bli gammel når jeg svarer på hvor lite trening jeg gjør. Det spør jo ikke om hvor mye jeg gjør ellers. Og trene kan jeg ikke lenger på grunn av ME’n. Kroppen brukes nå mer her ute ihvertfall, så det blir bare gevinst av flyttinga 🙂 Før så var alderen min rund 40, for da la jeg inn at jeg trena 2-3 ganger i uka.

          1. Ja, du har andre utfordringer enn meg med den ME-saken. Så dumt, men jeg synes du er superflink til å gjøre det beste ut av det du kan. For meg ser du ut som 40 på alle bildene dine!!! 🙂

      1. Ja, jeg er så fornøyd om jeg fortsatt klarer det framover. Når man har litt å ta av, gjelder det å ikke tulle det til etterpå. Jeg jobber på! 🙂

    4. Pass på så du ikke blir så ung at du mister all livserfaringen din i samme slengen, hehe 😉
      Lurt å skynde seg sakte, ja. Og godt om man klarer å være fornøyd med det man har klart i stedet for å fokusere på det man ikke klarer 🙂

      1. Hoppla, ja det må jeg jammen passe på!!!! Jeg tar det sakte, og håper på et godt resultat en gang i mars. Så er det bare å fortsette etter på også. Snart er det en trimtur i kvelden 🙂

        1. For min egen del har jeg funnet ut at det ikke er nødvendig med for “hårete mål”. Greit å ha mål, men man trenger ikke være så streng med seg selv mht. NÅR man skal være i mål. God trimtur! 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg