Gårdsoppdatering

Jeg har gått meg ku på gården.

Nå står kua der og venter på litt oppmerksomhet. Sagekrakken har kommet fram, for ved må man ha. Kornneket er på plass på låvebroa. Kua er laget av papir, sagekrakken er av store fyrstikker og neket er gress fra hagen med pålimt karve. Det gjelder å tenke etter hva jeg har her hjemme, for dette skal ikke koste stort annet enn arbeidet. Fyrstikker får jeg som er sorte i tuppen. Min mor tenner opp i ovnen hver dag med sånne, og samler de til meg.

Nissen jobber litt med huset også om dagen. Han måtte visst sjekke at taket var tett før snøen kommer. Ikke var han fornøyd med takmønet heller. Han mente det trengtes maling? Jeg tok fram skiene og en vedkurv for å pynte opp litt, men han hadde andre planer?

Låven har jo flere sider, så nissen har nok å gjøre framover. Klokketårn på toppen av låven og utedo på siden er på plass, og han har fått opp kransen på veggen. Men så var det huset da? Det ble en krakk foran døra der. Nå skal den males. Det er visst mer enn nok jobb for han framover. Men jul på gården skal det bli. Jeg gleder meg til fortsettelsen.

 

 

10 kommentarer

Siste innlegg