Gi slipp…

“Gi slipp”, sa Våren. Bøkeløvet fra i fjor, har enda ikke sluppet taket for de nye grønne spirene. Jeg synes det er vakkert med de gylne fargen.

Men frøken Vår roper ut,  at nå må bøketrærne gi slipp!

Bjørka har virkelig sluppet til ny vekst. Jeg tror ikke jeg har sett så mange rakler på flere år.

Som grønne gardiner henger de der og vaier i vinden, slippet ut sitt pollen og skaper bry for mange med pollenallergi. Vi får håpe den varmen som var i den uka som gikk, har gjort unna det verste her. Regnet vasker naturen, og det hjelper veldig for alt det gule pollenet som danser i lufta rundt oss nå.

11 kommentarer
      1. De løvene henger lenge på, men jeg liker å se det. Plutselig slipper de, og nye grønne skudd kommer fram. Ingenting er vel finere en bøk i vårskrud.

    1. Din vakre Frøken Vår har rett😉 Slipp taket, bøkeløv. Men jeg er også enig med deg i at det er en vakker fargeklatt nå før alle de andre fargene kommer🤗😀

    2. Oh, det er nok mange som sliter i pollensesongen, kanskje leser av målinger luftkvalitet før de går ut også. Nydelige bilder! 😊

      1. Uff ja, jeg kjenner mange som strever og jeg er ikke borte jeg heller. I år har jeg klart meg bra og det er ren lykke. Håper det fortsetter sånn. Takk du og ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg