Gitarspill

Jeg måtte le da de bemerket det på The Voice på fredag. En som spilte gitar på en litt annen måte, fikk kommentaren, “Det har vi aldri sett før!” Da har de ikke sett mye gitarspill, tenkte jeg. Men jeg er kanskje bortskjemt med gitar? Mange av mine spiller, men jeg kan bare fem grep og noe mer har det ikke blitt  med det. Jeg kan ikke spille på den andre måten, men det er det mange som gjør. Min mor for eksempel, min bror og mitt barnebarn forsøker også. Jeg husker det var veldig artig da vi var barn og mamma satte seg med gitaren og spilte på den ene og den andre måten. Noen spiller nesten som en hawaiigitar også. Et strengeinstrument har mange muligheter det.

10 kommentarer
    1. Det er flere måter å spille gitar på 🥰 Selv spilte jeg nok på den klassiske måten, og hadde mye glede i å spille. Nå kan jeg dessverre ikke mer, ettersom det gjør at huden på fingrene flasser av. Jeg har fortsatt min og min mors gitar i skapet i fall jeg skulle få lyst til å prøve igjen. Klems 🤗

    2. Gitar er et flott instrument med mange muligheter. Samboeren min spiller til husbruk og for elevene sine. Jeg digger å få intimkonserter av han mens jeg sitter krøllet opp i et hjørne på sofaen 😀 I Irland så vi en gatemusikant som spilte flott musikk på en liggende gitar av noe slag. Skikkelig stilig 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg