Gjett!

Ingen som våget å gjette???? Hvilket dyr var det som har hoppet her i midten av kollasjen? Ser du det? Fotsporet har da et ansikt?

Gjett her da. Hva fant jeg på da jeg så frosne nyper i skogen? Vakkert å se på, men om man ikke plukker det inn om høsten, så mister man et fint vitamintilskudd.

Heldige meg har nypesuppe i fryseren. Jeg plukker det inn om høsten, lager det klart og fryser det ned. Så er det klart til vinterkulda brer om seg. Med et dryss av mandler og en klementin ble det jammen godt ved siden av lunsjen min.

De som gjettet ekorn, gjettet rett. Sporet var i dyp snø for ekornet, men fotsporet så ut som et ekornansikt. Nå har jeg tegnet det, så du kanskje ser det jeg ser på mine turer.

14 kommentarer
    1. Ja jeg så ikke ansiktet…hihihi..men når du tegnet..ja da så jeg det helt klart…Flotte bilder! og håper du har det bra, og får en fin ny uke!

      1. Nå så du det også!!!! Nr man ikke ser ekorn, så får man tegne da! 🙂 Dagen er fin den og det går mot vår. Herlighet så godt det skal bli med blomster og fuglesang, men i dag er det vinter og det snør 🙂

    2. Lignet på en ulv syns jeg først, men syns helt klart det ligner en ekorn også når jeg ser sammenligninga med den fine tegningen… Håper i alle fall ikke du har ulv i nabolaget…hehe.. 🙂 Vakre bilder av nypene og nypesuppe er så godt…men ikke spist det på mange år faktisk…:) Klem og fin dag videre til deg <3

      1. Ulv da? Nei, jeg tror ikke det er ulver her omkring. Men man kan aldri vite, for de tasser lange strekninger på tur i vårt land. Nypesuppe kan du få kjøpt i pulverform i Sverige tror jeg. Vi hadde det jo i butikkene her før, men jeg tror ikke det er der lenger. Kanskje Helsekost har? Det er jo så godt med litt krem på toppen. 🙂

    3. Ja det så ut som et ekorn-ansikt 😀 !!! Jeg tenkte jo på at det kunne være en harepus jeg da…………. men det var det ikke nei 😀

      Klem og ønsker om en fin dag!

      1. Du så det du!!!! 🙂 Harepus kunne det også ligne, men det var ikke spor etter dem der jeg var den dagen Vi har hare rundt huset om natten og da er det fine spor i snøen. Klem 🙂

    4. det hadde jeg aldrig gjettet,du er bare så flinke som ser alt mulig i skogen :=) så stemningsfulle og fine bilder fra deg,og ja nyper er godt,men det er desverre lenge siden det har vært fine nyper hos oss,det går så fort larver i dem (

    5. Må innrømme at jeg håpet det var et yetispor 😀 😀
      Ekorn er så søte, liker de <3
      Nypesuppe har jeg aldri smakt, ikke nyper i seg selv heller.
      God kveld og natt til deg 🙂

      1. Nei, et yetispor var det ikke!!! 🙂 Herlig med ekorn, men de er så raske til å komme seg til toppen av trærne når jeg kommer med kameraet. Ha en fin ettermiddag og kveld. Jeg titter innom deg litt senere 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg