Grankløe

I dag ble det en tur inn i eventyrskogen. Det er spådd kuldegrader og kanskje snø mot helga. Da er det ikke lenger lett å finne mose eller kongler.  Sola lyste litt i skylaget og det ble nesten vinterhimmel av det. I bakkehellinga ligger det mengder av digre steiner og der fant jeg mer mose enn hva jeg trenger i hele livet.

Jeg plukket av litt her og der, og så var mosen klar. Skogbunn og mose er vakkert. Se det spindelvevet med dråper i midten da. Helt eventyrlig!

Så var det grankvister. I kanten av stiene i furuskogen vokser det i mengder av små grantrær. Innimellom blir alle de hugd ned, for at furua skal få vokse seg rett og fin. Nye kommer stadig. Her er det ikke farlig om jeg tar noe her og der. Når det står tre graner sammen, så tar jeg en. Det synes ikke det, og bort skal de etter hvert likevel. Men det er lurt å snakke med de som eier skogen før du starter, som regel forteller de deg hva du kan forsyne deg med, med et smil Vi har veikantene fulle av små trær også, så her er det mer enn nok. Men jeg holder på å klø meg fordervet av gran. Derfor har jeg kunstig juletre.  I dag glemte jeg hansker, og det straffes. Men nå har jeg fått i hus det jeg trengte for i år der ute på terrassen. Litt senere skal det på plass her og der, og noe av mosen og konglene skal inn. Det er det mest morsomme det, å pynte opp.

 

6 kommentarer
    1. En skikkelig eventyrskog det der altså! Elsker slik gammelskog! Kjedelig å få kløe av gran da – godt det finnes kunstige juletrær! Klem <3

      1. Koser meg i denne skogen så ofte jeg kan. Ja, dumt med den grana. Jeg kan ha den inne, men jeg kan ikke ta på den!!!!Det rare er at jeg tåler edelgran? Fint med kunstig da :)Klemsiklem:)

    2. Vi kunne gått og funnet mye fint å lage av her vi bor, men jeg har alltid vært dårlig på det dessverre 😁 Får jo litt lyst når jeg ser alt det fine du lager 😉😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg