Gresskar

Så fint å lage litt lys i den mørke tiden. Gresskar er fint som lykt for en stund.

Først skar jeg en taggekant og fikk av “lokket”. Vekk med alt inni der.  Med en litt stor skje skrapte jeg kantene, så lykten ikke ble for tykk.

I år lagde jeg ikke et stort motiv, men skar litt bladranker og blomster. Jeg har et eget jern til det som jeg også bruker til linoleumsskjæring. Mange kjøper visst et sett som er for siselering, men jeg er sikker på et det får bra med annet også. Noen bruker drillen og lager masse hull. Det er bare å bruke fantasien.

Jeg tenner alltid et batterilys nede i mine gresskar. Da slår de seg på selv om kvelden og lyser en stund, og lokket kan være på hele tiden.

Jeg prøve meg med litt blomster i kanten i år. Først malte jeg gresskaret i hvitt og grønt, med litt rosa på blomstene på siden. Så morsomt å lage noe selv, og så koselig å se på i de mørke kveldene.

10 kommentarer

Siste innlegg