Heklejakke.

Tusen takk til SOLLIV for at jeg fikk motivasjon til å ta fram heklegarnet igjen. Jeg hadde startet med noen bestemorbrikker for snart  tjue år siden, men så ble det liggende der. Sol foreslo å hekle en brikke hver dag, en om gangen, uten å tenke på hvor mange man skal ha.

Jeg startet opp forsiktig, og så satt det liksom. Brikke etter brikke ble det, og plutselig hadde jeg mange.

Restegarnet forsvant, og jeg måtte kjøpe på mer for å få til det jeg ville. Nå er jakka ferdig, og jeg er superfornøyd. På bildet ser den litt skrukkete ut der den ligger, men jeg har presset den skikkelig etterpå.

20 kommentarer
    1. Se der ja, det ble jammen en fin jakke ♥
      Jeg har bare funnet frem garnet jeg….men ikke startet å hekle enda 🙂
      Kjekt når man blir ferdig med noe. En glede i det ♥
      Klem ♥

      1. Takk du! 🙂 Så gøy å lage noe av de lappene som bare lå der. Nå fikk jeg endelig fikset det. Har man garn liggende, så er det jo klart den dagen man vil enten strikke eller hekle. Klemsiklem:)

    2. WOW! så lekker den jakka blei 😀 Lekker rett og slett. Og du kledde den max! Fantastisk å bruke restetråd til slike prosjekter 🙂

      GOd fredag til deg 🙂 klem

      1. Tusen takk. Jeg er stolt av den. Skikkelig varm ble den også, for det er jo ull. Den skal jeg kose meg med i vinter, og sikkert ute til våren også. Jeg hadde så mye rester, men jammen er det litt igjen nå også. En nabo hadde en haug garn som jeg skal få, så da kan jeg kanskje hekle et teppe også etter hvert. Klemsiklem 🙂

    3. Å, så flott jakke det ble! Skikkelig artig, og fargerik. 😀
      Er så artig å se alt du lager, blir mektig imponert 👏🥰
      God fredag, og helg! Klem 💕

    4. Nydelig jakke og nydelig dame som poserer stolt og glad. Restegarn kommer virkelig til nytte. Jeg har en haug bomullsgarn som jeg kom over i skapet. Har heklet et håndkle i c2c teknikk som skal festes på stekovndøra. Nå hekler jeg putetrekk til ei sofapute som bør fornyes. Er så mange fine farger og da får jeg håpe at jeg blir ferdig i tide. God helg til deg.

    5. For en utrolig vakker jakke du fikk ut av dine lapper! Likte fargene og fasongen din! Den er helt super! Ikke sant en lapp om dagen og det blir noe. Vesten min har jeg fått masse skryt av også. Bruker den mye – ull er deilig på denne tiden! God klem til deg. Du var skikkelig stilig rett og slett, den jakka var DEG!

      1. Tusen hjertelig. Du fikk virkelig fram iveren min. Jeg hadde aldri trodd jeg skulle få noe ut av de 10-12 lappene jeg hadde. Nå har jeg heklet mengder på noen måneder føler jeg. Tusen takk for inspirasjon. Din vest er bare så vakker. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg