Helse…

Det går mot høst og det gjelder å feie vekk alle dumme tanker om at denne tiden er tung. Bind deg en krans av sommerminner og få i deg god mat, næring og væske.

I går forsøkte jeg å samle energi. Nei da, jeg er ikke så opptatt av sånt, men litt moro kan man vel ha? De sier at å stå midt inne i en sånn steinring, virker beroligende. Da prøvde jeg det da. Om jeg kjente noe? Ja!!!! Det duftet parfyme? Noe så rart? Hadde jeg vært overtroisk, hadde jeg vel tenkt det var en hilsen fra noen som har gått foran. Men jeg vet at parfyme eller tobakksrøyk, siver gjennom luften lenge etter at de som har vært der har gått. Her går det mange mennesker hver dag, så det er sikkert svaret, eller???? Ja, det er jo bare å under over, for jeg vet hvem som bar en sånn parfyme en gang…….

Men det var helse jeg skulle si litt om. Min helse. Så egoistisk tenker du kanskje, men det er nå mitt problem jeg slåss mot. Etter en uke med ferie og mye god mat, var det ingen bevegelse nedover på vekta denne gang. Men jeg holder meg der jeg er, og det er gull. Jeg har forsiktig begynt å trene litt øvelser igjen. Det har ikke vært lett. Kroppen vil liksom ikke. Jeg blir sliten av ikke noe. Sykkelturene i ferien gikk mye bedre enn forventet heldigvis, så det går framover, For to uker siden, ante jeg ikke hvordan jeg skulle klare å sykle hjem etter en tur, og jeg har elsykkel? Merkelig med en kropp som ikke er på topp. Nå er det ikke lenge til jeg skal på kontroll for alvor med 24 timers blodtrykkstest. Jeg gleder meg ikke, men håper alt jeg har gjort det siste halve året viser gode resultater.

 

 

19 kommentarer
    1. Masse lykke til med god helse og litt trening og god sunn mat gjør susen <3 Meditering har jeg fått skikkelig sansen for, det er gull. Håper du får en fin dag fine du <3 Må hoppe i skoa og gjøre litt egenøving før gutta kommer 🙂 Klæmme <3

      1. Tusen hjertelig. Ja, nå drømmer jeg om å få et godt resultat av den blodtrykksmålingen, men man kan jo aldri vite? Dagen har vært full fres for jeg måtte vaske både kjøleskap og fryse i dag innimellom skrivingen min. Det var på listen min for ting som skal gjøres. Kjøleskapet var ikke det verste da, men en 460 liter fryse, er mye jobb. Føler jeg har hatt vektløfting. Vi har kilovis med fisk, sopp og bær, og det måtte ut. Det ble som å bære ved! Nå er det gjort, og jeg er så fornøyd med meg selv. Øv på før gutta du, og jeg skal lage middag. Klemsiklem:)

        1. Så flink du er 😀 Slike lister pleier jeg også å ha innimellom, men må passe på at de ikke blir stressende så jeg pleier å putte på de listene mange fine ting hahaha Jeg rydda fryseskapet og fryseren her om dagen sammen med gitaristen, den burde blitt tint opp og vasket men ikke nå, kanskje en annen dag hahaha Nå er jeg sliten og glad etter øving med gutta. Ha ei riktig så god natt fine du <3 klæm

          1. Ja, det er så bra å ha en liste for litt og litt. Da blir det ikke helt uoverkommelig liksom. Godt å få orden i sakene. Ha en vakker dag. Klemsiklem 🙂

    2. Jeg er nok av de som er litt overtroisk, og ekstra følsom for ting andre ikke merker noe til. Det kan være at parfymeduften var fra en tidligere turgåer, men kanskje det ikke var det…. Jeg tror vi må ta et grep begge to jeg, og komme i gang igjen sånn at vekten begynner å bevege seg i rett retning. Selv var jeg veldig flink her tidligere, men så sprakk jeg så det dundret og har ikke helt klart å hente meg inn igjen, sukk. Når jeg så den fine høstkransen, kom jeg på at jeg har en sånn. Problemet er bare, hvor er den 🤔 Ønsker deg en fortsatt fin tirsdag, klem 🤗

      1. Jeg er også veldig sensitiv, så hvem vet???? Det fikk meg til å tenke i hvert fall. Ja, den vekta, den vekta. Jeg sprakk jo med glans i fjor høst, og la på meg alt jeg hadde gått ned året før. Det skal ikke skje igjen. Vi får holde ut, både du og jeg. Høstpynt er koselig. Du får gå ut og finne noen kvister og lage deg en krans selv, som jeg har gjort. Ha en vakker kveld. Klemsiklem 🙂

    3. Så spennende med den parfymeduften! Aner at du kjenner litt på hva/hvor den kom fra 😉 Helsa først, sånn er det bare. Skulle virkelig ønske at kroppen min også tålte skikkelig hard trening, slik den var vant med i gamle dager. Men jeg klarer litt tai chi, og er glad for det. Det hjelper ikke på vekta. Der kan jeg bare regulere med kostholdet.

      1. Ja, det var merkelig, men litt artig også. Ja, den helsa du. Jeg trener ikke så hardt jeg heller lenger, men jeg går turer og tar noen øvelser så ofte jeg kan. Tai Chi er fint da, jeg hadde en venninne en gang som drev mye med det. Jeg har ikke forsøkt den treningsformen. Kostholdet er det som må til for vekta, trening er bare et pluss det. Ha en fin kveld 🙂

    4. Flotte høstfarger!

      Og helsa ja, den lever sitt eget liv. Jeg har kost meg litt for mye i det siste, så nå må jeg skjerpe meg igjen. Heldigvis orker jeg å være mer i bevegelse, så jeg håper det bidrar til bedre helse, og mindre kropp 🙂 Klem <3

      1. Ja, nå er det vakkert. Helsa er ikke bare bare lenger. Før tenkte jeg aldri på det, for alt gikk så lett da. Så glad du kan bevege deg mer. Det er helse i det å gå ut. Klemsiklem 🙂

    5. Spennende med sånne steinringer – lurte et øyeblikk om du hadde vært i Istrehågan ved Sandefjord, men ser at det ikke er der….! Krysser fingre for at du nailer blodtrykkstesten altså – du er jo så flink <3

    6. Hvem vet, det er mer mellom himmel og jord…osv. Bra du fikk energi av det i alle fall. Og så ønsker jeg deg lykke til når den stor undersøkelsen skal gjennomføres, men du holder både motivasjon og pågangsmot oppe, og det er så bra. Skal straks til en hurtigtime hos legen nå, det ble plutselig å ta verden med ro.
      Riktig fin onsdag til deg <3

      1. Ja, det er så sant! Gruer meg til undersøkelsen, selv om det slett ikke er vondt, men det får gå som det går. Har jeg ikke klart det jeg satte meg som mål, så har jeg ikke. Lykke til med din legetime. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg