Helse.

Gikk det bra, eller ikke? Jeg feirer uansett jeg, med norske jordbær, korn og banan. Jeg var fryktelig i tvil da jeg dro av sted i dag. Mitt blodtrykk lever visst sitt eget liv. Ro ned, slapp av, ikke stress! Det er ikke lett det, når tankene surrer som hos en gammel humle. Fryktelig å ikke klare det man har satt seg fore. Jeg VIL IKKE spise tabletter, jeg vil være frisk, jeg vil bli enda finere i form og jeg vil, jeg vil. Men hadde jeg klart det? Det var spørsmålet i dag da legen leste av måleren.

Du har hørt den om svanene vel. De glir så vakkert over vannet, men ingen ser hvor mye de beveger bena for å komme seg videre. Siden jul har jeg jobbet med dietten, kropp, helsa og trim. Mange kilo er vekk og det er jeg lykkelig for, men jeg hadde trodd det ville ha mer innvirkning på blodtrykket mitt? Kroppen begynner visst å forfalle, og det er bare å finne seg i at sånn er det. Men egentlig vil jeg ikke finne meg i det. Jeg mener at det må da være noe mer jeg kan gjøre for å bedre situasjonen? Joda jeg klarte å få ned blodtrykket fra høyt, til LITT forhøyet! Hurra, nå er jeg tilbake til der jeg var i fjor høst og det er da noe. Men det enda et godt stykke til der jeg burde være.

Det er ikke tid for å gi opp. Jeg kjenner flere som har gjort det. Når det ikke virket å gå ned i vekt, så var det visst ingen vits å leve på diett mener de? Merkelig tankesett. Jeg vil ikke ha tilbake de kiloene jeg har tatt av, selv om alt jeg har jobbet med for å få ned blodtrykket ikke virket som jeg håpet. Men jeg kan feire meg selv. Nok en gang er jeg under det sjiktet der jeg MÅ ta tabletter. HURRA, men jeg ligger der rett under den berømmelige streken, før jeg må. Akkurat som jeg ligger akkurat over den streken som sier normalvektig. Men jeg gir meg ikke, om det så skal ta et år til. Jeg fortsetter! Ingen vektnedgang denne uken, men nå legger jeg inn et “gir”  til!!!!!

11 kommentarer
    1. Hurra 🤩🎉🎈🎊
      det er søren meg ikke lett her i verden 🙃 Men du har klart det 🎈🎈🎈

      Flotte bilder! Ny header 😃

      klem fra meg

      1. Hjertelig takk. Jeg var først litt skuffet over at jeg ikke hadde fått det ned mer, men så tenkte jeg meg om. Jammen skal jeg være fornøyd. Jeg har kommet unna kravet om tabletter, og det var jo egentlig hele målet med “reisen” min. Jeg fortsetter videre, det er sikkert. Takk for ros om bilder. Gøy med ny header. Klem:)

    2. Du er sannelig flink, og standhaftig! Syns du skal være veldig fornøyd med egne prestasjoner. Kanskje tar det også litt tid for kroppen å tilpasse seg og justere seg både mht vekt og blodtrykk. Den skal jo lære seg å jobbe ut fra litt nye forutsetninger. 🙂

      1. Takk du. Akkurat her ble jeg ganske sta, fordi jeg ble irritert på meg selv. Jeg gjorde denne jobben med blodtrykket for et par år siden og dummet meg så ut i fjor. Jeg tenkte vel at det var gjort og ferdig med det, men sånn er det ikke. Her må jeg nok tenke over hva jeg gjør resten av livet. Det har jeg ikke vondt av. Legen sa det samme som deg, kroppen må tilpasse seg, og det tar tid. En glede å få vekk overflødige kilo, og en enda større glede å få bedre helse. Klemsiklem:)

        1. Jeg kjenner følelsen, kan også bli veldig sta. Klarte å bli kvitt overflødige kilo for ca tre år siden, men de har sakte men sikkert kommet tilbake. Spiser fortsatt sunn mat og holder kostplan, men innimellom blir det litt av det som jeg ikke skal ha, så må stadig stramme inn… stadig vekk. Returklem 🙂

            1. Godt å høre at du er på rett spor igjen 🙂 Jeg driver også og peiler meg inn igjen. Men akkurat i dag er jeg irritert på meg selv for noe annet, som jeg poster senere i dag 😀

    3. Dette var veldig gode nyheter, og inspirasjon til å fortsette. Du har vært veldig flink, og kan være stolt av deg selv 🥰
      Ønsker deg en flotters tirsdagskveld, klem 🤗

      1. Ja, det gir mot til fortsettelsen, og jeg gleder meg over resultatene. I dag har jeg gått en liten tur i kvelden og heldigvis kjenner jeg at energien har økt de siste ukene. Kos deg i kvelden. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg