Helse

Så var det tirsdag igjen og oppdatering på hvordan det går her. En halv kilo til er vekk, og jeg jobber videre mot nye mål. Målet siden jula i 2021 var, at i september 2022 skulle jeg være nede på normal BMI. Normal er mellom 18,5 og 25! Nå har jeg på 25! Hurra. Jeg er NORMAL!

Men jeg vet at det ikke skader å ta av litt til for helsens skyld. De sier at damer på min alder, bør være på ca. 23, men IKKE under de. Litt justering, kaller jeg det jeg skal ned nå. Føler at jeg er nesten har klart her. Neste mål er desember. Tre måneder og et par kilo ned, det kan jeg vel klare?

Tenk så rart at jeg klarte målet mitt. Jeg synes ikke det har vært såååå vanskelig heller. Det føltes som en evighet til september den gangen jeg lovet meg selv dette, men nå er jeg der. Hurra!

Noen uker har jeg slett ikke gått ned noe, og andre ganger har jeg fikset det. Ikke noe stress, men bare tenke over hva jeg spiser i hverdagen. Mindre sukker og mindre usunt fett, men fortsatt litt av hvert. I dag skal jeg feire med god samvittighet. Jeg feirer ikke med mat og kaker. Her skal det feires med en god tur ut, og vanlig mat med mye fargerike grønnsaker til. Jeg fortsetter mot bedre helse!

16 kommentarer
      1. Tusen takk. Så takknemlig for at jeg har klart det. Det måtte bli en livsstilsendring, for det nytter visst ikke å slanke seg fort, og tro et det da er gjort. Jeg fortsetter. Klemsiklem til deg i september.

    1. Gratulerer, du er helt klart normal! Jeg lå på 24 og det er jeg fornøyd med. Går mest i sunn mat her, men rom for litt utskeielser. Være mer bevisst på hva man putter i seg. Knapt nok vært på kafé. Skal prøve de regnklærne jeg har, men er jo tyngre nå enn da jeg avsluttet på vektklubb. Kroppen forandrer seg jo eldre man blir. Nyt dagen. Klem

      1. Tusen takk. Ja, jeg er veldig fornøyd med at jeg fikk det til. Det er ikke lett, men synes jeg har kommet inn i en fin vane med det meste nå. Så mye bedre å ta små skritt kjenner jeg. Regntøy må til og jeg har en fin regndress jeg bruker til tur. Ja, den kroppen, den kroppen. Eldre blir vi visst, men det gjelder å ta kloke valg for en bedre helse tenker jeg. Ha en vakker dag. Klemsiklem:)

      1. Hjertelig takk du. Det er så godt å kjenne at jeg klarte det. Men det nytter ikke å gå tilbake til gamle vaner har jeg skjønt. Lørdag er kosedag, og de andre dagene i uken er da jeg skal være smart. Ha en vakker dag. Klemsiklem 🙂

    2. 🥳 Gratulerer med å treffe målet ditt 🎉 Du har vært flink og det føles garantert helt topp. Så fin den dansende damen er 🥰 Klems 🤗

      1. Hjertelig takk. Trodde nesten ikke det var mulig å denne saktegående måten, men det går altså så fint. Dansedamen symbolisere en øvelse jeg trenger på. Man skal stå på ett ben med lukkede øyne og strekke ut armene. Det er ikke mange sekundene jeg klarer, men jeg øver og øver. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg