Helse, del 1!

I går er første dagen av resten av mitt liv! Det nytter ikke å tulle lenger, om jeg vil ha en god helse. Her kommer del 1, og sånn skal jeg oppdatere det hver tirsdag i åtte uker. Klart jeg greier å skrive det her, men klarer jeg å gjennomføre forsettet? Blodtrykket lå på topp og det SKAL ned til normal igjen. Maten må jeg forberede og lage sunn. Her ser du at solnedgangen var farget av middagen i går.  Lasagne? Ja, det er godt, bare jeg ikke tar hele greia selv. Jeg klarte å ta bare litt, med masse salat. “Sjekk” for maten!

Det er vel bare å begynne. Tilbake til hverdagen på ordentlig, men hvordan? Typisk meg, jeg er flink en stund, og så går jeg tilbake til gamle mønstre. Nå er det bare å trå til, og håpe jeg klarer å gjennomføre det, nok en gang. Her må noe gjøres. Tur gjennomført, 10800 skritt. En opplevelse ble det også. Jeg så musvåken, i hvert fall tror jeg det var en musvåk. Trim: “Sjekk”!

 

18 kommentarer
    1. Det er ikke enkelt å holde motivasjonen på topp, men gevinsten er jo så bra! Heier på deg! Ser veldig godt ut, og nydelig solnedgang. Gode klemmer 🥰❤

    2. Ja det er bare å trå til. 🙂
      Det er en kunst det – å holde det på jamna.. Spise litt av alt og kose seg. Jeg er ikke flink til det, men har jo lært fra da jeg gjekk ned mange kilo og snudde om på ting og tang. Men for meg er det nye dette med at kroppen ikke vil være med… så er det det å tenke positivt!

      Den lasagnen så nydelig ut – og med mye god salat er det supert! Blir spennende å følge med deg Natheless 🙂

      1. Lett er det ikke, men jeg vil og må. Det hjelper mye å ha motivasjon. Jeg har også gått ned en del, men nå begynte det å krype på igjen, og det går ikke. Helsa foran all den kosen. Det gjelder å tenke positivt. Takk for hyggelige ord. Klemsiklem:)

    3. Veit så inderlig vél hvor vanskelig det kan være å holde seg i skinnet – og holde motivasjonen oppe..
      Krysser fingre & tær for deg, og ønsker deg lykke til..og husk – om du “tryner” en dag – eller to – er ikke noe ødelagt eller rasert av den grunn.. Bare å se på det som en hump i veien og kjør på videre =)
      Blir spennende å se veien din videre nå <3

      1. Tusen takk du. Litt av en gjeng! 🙂 Nei, ikke noe stress nå, jeg er faktisk veldig motivert og klar til å få det til. Det hjelper masse. 🙂

    4. Du er nok ikke alene i klubben som bør og må snu om på livstilen, og hva man putter i seg.
      Sitter en her også, som ikke helt har klart å ta hverdagen tilbake men er på glid.
      Lykke til 🥰

      1. Nei, jeg vet at vi er mange. Dette er ikke lett, for man må leve så stengt for å klare seg. Men akkurat nå er jeg motivert og håper at jeg klarer å snu dette blodtrykket nok en gang. Jeg blir så lei av at jeg ikke klarer å holde det jeg lover meg selv. Men på igjen! Takk du 🙂

    5. jeg heier på deg og håper du får det til ,en livstilforandring er ikke gjort på en dag ikke en uke heller ,men over tid håper jeg du greier det .Det var en nydelig fugl den har jeg ikke sett før

      1. Takk du. Nei, dette er ikke gjort på en måned heller. Men det går. Fuglen er fin den. Et slags hauk og den holder til på samme sted hver dag 🙂

    6. Du får finne fram den indre staheten – det er den som drar meg framover iallfall! Lasagne og salat er deilig – og en tur med musvåk er jo topp! Flott start – du er god! Klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg