Helse, del 11

Som dråper i regn!!!! Bittesmå! Men sammen, blir de til store felt, og mønster. Sammen vil vanndråpene gi næring og håp for våren.

Sånn er det med min vektnedgang også. Et og et gram vekk, blir til flere, til kilo etter kilo, og til bedre helse. Juhu, ny uke og ny veiing. Denne gangen gikk det bra. Det var ikke som forrige uke, da jeg ergret meg grønn over å ha gått OPP 200 g! Noen gram, sier du kanskje, men det er så lite som skal til for å miste motivasjonen. Det vet jeg av erfaring. Denne gangen ga jeg meg ikke. Nå er de grammene vekk igjen, og 500 g til! Det nytter å ikke gi seg. Jeg nærmer meg mer og mer en normal BMI, og det er jeg stolt av.

 

16 kommentarer
      1. Tusen takk. Ja, det var en skikkelig følelse av lykke denne gangen. Jeg må bare ikke tenke negativt om det går litt opp og ned. Det gjelder bare å fortsette. Gleder meg over hvert gram ja. Ha en vakker da. Klemsiklem 🙂

    1. Åååå så kjekt med fremgangen. Mange bekker små, blir til en stor Å (elv). Du er jammen flink altså 🙂
      Her har jeg klart å unngå å gå ned noe mer. For her er det jo det som jobbes med. Men vet du, selv om jeg har gått ned 8 kg, så er det enda 4 kg igjen til jeg er innenfor normal BMI. Men jeg kan ikke se for meg å gå ned 4 kg til, da vil jeg nok se ganske mager ut. Tror nok jeg skal klare å holde meg sånn cirka her jeg er nå.
      Klem og lykke til videre ♥

      1. Tusen takk. Ja, det er herlig, gram etter gram. Du er jammen flink da med din helsejobb. Jeg sliter med høyt blodtrykk, og for å holde det i sjakk, uten tabletter må jeg ned. Jeg håper det er nok å få normal BMI, og så holde meg der. Min vekt var jo mange kilo under den normalen før, men dit skal jeg ikke. Det er slett ikke bra og være for tynn heller. Takk for oppmuntring. Ønsker deg fine dager videre. Klemsiklem:)

    2. Så bra jobba, det går fremover 🥰
      Vet selv hvor fort man kan miste motivasjonen om det står stille, eller går litt den gale veien.
      Lykke til videre, klem 🤗

    3. yes..Yes.. YEZZZZZZ!!! Gratulerer såååå mye..
      De derre “platåene” hvor man enten står i ro eller går opp, er skikkelig ekle – men det blir som regel bedre etterpå – bare man ikke gir opp.. Wohooooo for deg 💪❤

      1. Tusen takk. Ja, det gjelder bare å ikke gi seg. Denne gangen skal jeg klare det, en gang for alle. Den yo-yo greia er ikke sundt. Ha en finfin dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg