Helse, del 12

Prinsesse i våren? Ja, det har jeg lov til å være. Vekta gikk ikke ned i påska, men heller ikke opp!

At jeg blir eldre, godtar jeg. Det er det ikke så mye å gjøre med. Rynker får jeg også. Jeg fikk en kommentar en dag om at det er ikke lurt å slanke seg i min alder, for det blir mengder av rynker av det. Skal jeg spise meg stor igjen, for å få et glatt ansikt da eller? Nei, vet du hva. Jeg har heller rynker, og så får jeg si det er fordi jeg har levd.

Begynner dere å bli lei av å lese om mitt strev? Du aner ikke hvor lei jeg er. Men jeg gir meg ikke denne gangen. Det er mange år siden sist jeg klarte å være det man kalles normalvektig, og det skal jeg bli igjen. I den kategorien vet jeg at jeg fortsatt må jobbe med saken, men det er ikke for å bli så veldig vellykket, men for å være så frisk jeg kan. Helsa framfor mat, kos og sofasliting? Noen vil ikke det, og det respekterer jeg.

Vekta går SAKTE nedover i vår, og det er kanskje like bra. Da får kroppen tid til å venne seg, og jeg går ikke opp igjen. Ting tar tid!

 

 

23 kommentarer
    1. Ja, ting tar tid, og trivsel med egen vekt er viktig. Må innrømme at jeg trivdes bedre i fjor enn i år, men trivselen kommer nok tilbake 🙂

    2. Tror det er lurt at vekta går sakte nedover! Da er det nok lettere å holde den! Jeg er ikke lei av å lese om ditt strev – syns du er skikkelig flink <3

      1. Ja, det tror jeg også. Så glad du ikke går lei, men det opptar meg ganske mye om dagen. Man blir litt vel fiksert på dette, på grunn av det blodtrykket. Tror neppe jeg hadde jobbet så hardt med vekta, om det ikke var for det! Fire uker igjen, før test nå. Jeg krysser fingre og tær for at jeg har fått til en fremgang innen det. Klemsiklem 🙂

        1. Jeg er fortsatt veldig fiksert på mat og trening – tror jeg må, for jeg vil ikke opp de kiloene igjen! Og – det funker nå! Så da fortsetter jeg på! Jeg syns du er flink og fokusert, og krysser fingre for deg! Klemmer <3

          1. Du er jo et av mine forbilder. Jammen er du god på dette og samtidig nyter livet. Sånn må det være, med litt forskjell på hverdag og fest. Vi får heie på hverandre. Jeg fortsetter med friskt mot. Klemsiklem:)

    3. Seriøst.. trur den kommentaren er noe av det dummeste jeg har hørt – det er jo normalt å få rynker, da.. og jeg vil også heller ha de, enn å være så overvektig som jeg var på det verste, og risikere alle mulige sykdommer. Dauer heller gammel & skrukkete, enn ung & glattpolert!! (huff.. lot meg rive med her, hehe)
      Ellers syns jeg du gjør en fantastisk jobb, og er helt enig i at ting bør ta tid – da er det større sjanse for at endringene sitter og er varige 🥰

      1. Ja, hva er det folk kan få seg til å si. Jeg tar mye heller rynkene enn å legge på meg igjen ja. Måtte le av “Dauer heller gammel & skrukkete, enn ung & glattpolert!” Helt sant det der!!!Tusen takk du og ha en finfin dag 🙂

    4. Nei, jeg blir ikke lei av å lese om ditt strev. Syntes det er inspirerende, og begynte selv i går med å snu om på det jeg spiser. Trenger å gå ned mange kilo, men tar et og et av gangen. Jeg er så enig med deg, la bare rynkene komme for det er mye bedre og ha en frisk kropp 🥰

      1. Tusen takk. Det er ikke lett å gå ned, men med tålmodighet klarer vi det. Yo-yoslanking er ikke bra, så jeg må i hvert fall få orden på dette en gang for alle. Ergerlig når man har tatt av. og så går opp igjen. Men jeg kjenner at kroppen har forandret seg også med årene. Livvidden er ikke lett å få mindre, og jeg SKAL ha på meg festdrakten min innen 17. mai. Hjelp, for et strev. Men jeg gir meg ikke. Ønsker deg all lykke til. Ikke tenk mange kilo ned, ta en og en kilo du. 🙂

    5. Er absolutt ikke lei av å høre om dette. Syns du er enormt flink. Jeg stagnerte og spora av, men skal i gang igjen. Og vettu, dette med rynker, faktisk går det seg til. De glatter seg ut, så det er ikke noe å tenke på. Ellers tåler vi rynker. Men å gå sakte ned kan være bra, jeg må for eksempel gå rolig ned. For jeg har noen tilstander som kan forverres om det går for fort. Nå har det nok gått andre veien, men må vel se vekta i hvitøye. Ha en nydelig dag, regner med du også har sol <3,

      1. Tusen takk du. Lett er ikke dette, og det ergrer meg at kroppen liksom har forandret fasong med årene under der!!! Livvidden er ikke som før, selv om jeg har gått ned. Men sånn er det, og rynkene de tar jeg med som et hederstegn på at jeg har levd. Sakte går det her også, men det går det også. Du klarer også ditt etter hvert. Vi får ta et skritt av gangen, så kommer alle i mål. Klemsiklem:)

    6. Fint å høre hvordan det går for deg, for det inspirerer meg også. At vekta har stått stille i påska viser bare hvor flink du er.
      Stå på videre! Helsa er viktig for et godt liv 🥰

      1. Så hyggelig da. Ja, det går sakte, men sikkert, og jeg strever ikke så ille heller. Her hjemme klarer jeg meg fint, for her lager jeg maten!!!! Påsken koste jeg meg litt, men var bevisst på hva jeg spiste både hjemme og da vi var ute på restaurant. Jeg tok for eksempel et digert rekesmørbrød til lunsj et par dager, da de andre spiste frityrstekt fisk og kjøtt, pluss chips. Hjelp som det fristet, men jeg måtte være streng med meg selv. Ops, jeg smakte TO chips av mannen da. :)))))) Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg