Helse, del 3

Veien framover er lang, og til tider glatt og ufremkommelig. Men jeg skal klatre over trær, krype opp til toppen av fjell og klamre meg fast. Akkurat nå har jeg stålvilje og motivasjon!

Det er et lys der framme. Et mål jeg vil nå! Seks uker igjen av min livsstilsendring.

Skyggespillet forteller meg at jeg skal se framover. Ser du hun vinker og vil jeg skal fortsette? Gå videre sier skyggen og videre skal jeg. Veien er lang å gå, men det går framover. Det har gått to uker i mitt nye opplegg for en bedre helse. Jeg har ikke vært sulten eller strevd noe særlig for å gå ned 1 kg i uka. Utrolig så lite som skal til, for å klare det for meg denne gangen. Ja, jeg har forsøkt før, og gitt opp etter bare noen dager. Kroppen har ropt etter søtsaker og fete sauser kan man si. Denne gangen har jeg valgt en annen måte. Ikke noe er forbudt, men jeg skal bare ha mindre av alt som frister meg. Det er ganske rart hvordan vi er skrudd sammen. Vanlig mat, må vi jo ha. Grovt brød, poteter og grønnsaker, melkeprodukter, korn, frukt  og mandler er jo bra for oss. Noen forsøker seg på dietter med bare ett produkt, det fatter jeg ikke at de klarer. Da blir jeg jo så lysten å alt som ikke er lov. Så for meg er det best å følge min mal og jobbe på. Seks uker igjen til kontroll på blodtrykket.

10 kommentarer
      1. Takk du. Ja, go girl! Jeg skal fikse det en gang for alle nå altså. Det nytter ikke å tulle lenger og tro ting fikser seg selv. Ha en finfin dag 🙂

      1. Ja, det er så stor forskjell fra sist jeg forsøkte meg. Da var det liksom bare noe jeg skulle gjennomføre, og så var det ferdig. Men det nytter ikke å gå tilbake til gamle vaner. Her er det livsstilsendring som må til ja.

    1. Herlig å lese at det fungerer slik du ønsker. Som deg så tror jeg at litt av lat er bedre enn mye av en ting.
      Vi hadde et år på lavkarbo, men etterhvert så fungerte det dårlig for oss.

      Når vi er flinke og unngår for mye søtt, og mat med måte, så går vi ned, og blodsukker og alt bedrer seg. Merker det allerede mannen min også 😉 Klem <3

      1. Ja, for meg ser jeg at dette fungerer best. Mye annet er forsøkt, men jeg faller jo tilbake til gamle vaner så fort. Andre omkring meg spiser jo slett ikke lavkarbo, så det blir så vanskelig å være så streng hele tiden. Litt av alt passer meg best, og det kan jeg fint klare etterpå også. Nå har jeg minisert en hel del, for å gå ned. Så gjelder det å finne balansen etterpå. Blodtrykket skal ned, og nå skal det være der det skal!!!!! Klemsiklem:)

      1. Takk du. Ja, jeg har forsøkt sånne ensidige dietter et par ganger, men det går galt hver gang. Selv om man går ned litt, så klarer i hvert fall ikke jeg å holde på den vektnedgangen. Litt av alt er bedre. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg