Helse, del 5

Husker dere denne? Jeg viste den fram for noen år siden, da jeg også skulle ned i vekt for å få skikk på blodtrykket. Åtte perler på en pinne. Den gangen klarte jeg fem, men de måtte dessverre opp på pinnen igjen!!!! Ingen andre enn meg vet hva det betyr. For hver perle jeg slipper ned i bunnen av skålen, så har jeg klart en kilo. Klarte jeg det ikke, så er det opp med perlene igjen. Jeg er så stolt av meg selv. Det går fint, fortsatt. Tre perler har jeg tatt av igjen, og den fjerde er på gang. Hadde du likt det bedre om det fikk feil vei? Noen ganger lurer jeg på om verden har blitt sånn. Jo mer negativt man kan klemme ut av seg, jo mer oppmerksomhet. Klarer du ikke å gå ned i vekt når du skal, så får du oppbacking. Men hva om det går bra? Gladnyheter selger visst ikke det. Men det blåser jeg i. Jeg er så glad på mine egne veine, nå at jeg kjenner at jeg stråler midt i vinteren.

Femte gang med kontrollveiing i dag, og jeg har klart 700 g til,  3.2kg tilsammen! Hurra, jeg er så fornøyd. Det skal bli så spennende å se om jeg klarer blodtrykknedgang med dette opplegger? Det er jo det som er viktig for meg. Gjør jeg ikke det, så har jeg i hvert fall fått mindre å bære på til våren. Vel gjennomført til meg selv!

22 kommentarer
    1. Hurra!!
      Det er så bra når det går rette veien 🙂 Og som du sier, så blir det lettere å bære på ut over våren 🙂
      Du er flink!!

      klem

      1. Ja, dette skal jeg få til. Jeg vil ikke bare gi opp og starte med tabletter, om jeg ikke må. Men jammen er det tøft dette her. 🙂 Takk for oppmuntringen.

        1. Kosten har mye å si. Har skjønt at bl.a. minst mulig sukker og et godt omega 3-tilskudd er viktig for et balansert blodtrykk 🙂

          1. Ja, det er rart det der, man kan trimme det man vil, men det er maten som tar mine problemer. Jeg som er så glad i søtt, strever litt med det, men det går seg til. Alt for helsa 🙂

            1. Jeg må også på avrusing for sukker av og til! Kan pakke inn sjokolade med begge hendene i en periode, helt til jeg innser at jeg må skjerpe meg. Det er alt eller intet.

            2. Ja, det der er ikke lett. Har man først fått i seg en del sukker, så skriker kroppen etter mer. Det gjelder her som i alt annet, den gylne middelvei. Ha -ha! 🙂

      1. Ja, det er blodtrykket som begkymrer meg skikkelig. Jeg MÅ ned i vekt ellers blir det bare verre og verre dette her. Det nytter ikke å tulle lenger. Men heldigvis er jeg skikkelig motivert denne gangen. Klemsiklem og takk.

        1. Bare ikke vent for lenge med medisiner om du trenger det. Fungerer veldig bra for meg. Men håper du klarer det meg endring av kost og vektnedgang. Det må til hos en her i huset også etter legebesøk i går 😉 Klem

          1. Nei, jeg skal ikke tulle det til. Jeg og legen har en avtale ved neste sjekk. Fikser jeg det ikke innen det, så må jeg til med tabletter, om jeg vil eller ikke. Jeg ble så lei meg, for jeg hadde jo klart det i fjor sommer, men gikk opp igjen alt sammen, og vel så det. Men jeg føler at nå har jeg virkelig sett alvoret i dette. Kroppen må jeg ta vare på, men på en mye bedre måte enn tidligere. Aldri for sent å begynne på nytt tenker jeg. Den i ditt hus som klarer det også, når man liksom får kniven på strupen. 🙂 Vi står på! Klemsiklem:)

            1. Ja, det er så viktig å ta vare på kroppen, men ikke alltid så lett å gjøre det på riktig måte. Vi er dårlige på det, også blir det skippertak innimellom. 😉

            2. Ja, du har så rett. Men nå vil jeg tilbake til det stabile som var før overgangsalderen. Skippertak er så kjedelig. Jeg håper jeg klarer å snu tankesettet mitt, en gang for alle nå. Klemsiklem:)

    2. Supert system – det gir ekstra puff! Jeg tror forresten du har rett i at om du ikke klarer, så selger det bedre…! Men i mine øyne er det omvendt altså! Du er flink altså – stå på videre <3

    3. Syns du er superflink, og du har all grunn til å være stolt av deg selv ❤️
      Dessverre trur jeg du har rett i at negative ting selger bedre enn de positive…helt sprøtt, tenker jeg – at folk skal ha problemer med å skryte av andre.. Hmm.. kanskje har det litt med sjalusi å gjøre? 🤔

      1. Så rart det der. Man vil jo dele sine gleder også. Men jeg har innsett at sånn er det i dagens samfunn. Jeg er stolt av meg selv og jeg sier det høyt her hjemme, det hjelper!:) Kanskje man minner andre på at de også burde gjøre en innsats, og da blir de vel irriterte på en som sier at man klarer det. Dumt, men sant. Takk for snille ord fra deg, og ha en vakker dag 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg