Helse, del 6

Så rart det er å se at jeg får det til med små forandringer. Det er fortsatt bare en halv kilo omtrent om gangen, men det blir kilo av det. Uke etter uke går, og det er bare tre veiinger til, før jeg skal til kontroll. Det skremmer meg ikke, for jeg føler jeg er flink.

Det rareste er at jeg egentlig ikke tror på at jeg har gått ned selv. Jeg har en olakjole som har vært alt for liten, men våger jeg å prøve den? Tenk om den ikke passer? Vil jeg bli skuffet og miste motivasjonene?  Jeg skal ikke ha den før til sommeren. Det er så dumt at man skal tenke sånn, men det er vel for å beskytte meg selv. Jeg er urolig for at jeg ikke skal klare det, virkelig urolig. Hodet blir fullt av negative tanker innimellom. Men jeg ser det på vekta at jeg har gått ned, og det merkes på livvidden på olabuksa allerede. Så jeg prøvde olakjolen. Jeg fikk den fint på meg nå, men enda må jeg mer ned, om jeg ikke vil at de trykknappene skal sprette opp helt ukontrollert. Men da har jeg et mål!

Om jeg har klart “planken” hver dag? Hjelp, så lett det er å glemme seg. I går kveld kom jeg på det i det jeg skulle sovne. Hvem tror du tok planken i sengen? Med ganske hard madrass gikk det helt fint. Men det er ikke noe jeg vil anbefale. Jeg ble ganske lattermild av meg selv. I kveld skal jeg fikse det, før jeg legger meg, garantert!

14 kommentarer
    1. Synd at du får sånne negative tanker..men nå ser du jo på vekta – og ikke minst klærne at du går ned. Og selv om vekta kan stagnere av og til – så er det bare et “platå” du er havna på – og siden både muskler og vann veier, kan du godt ha tapt deg i centimeter, sjøl om vekta påstår noe annet. Syns du gjør en fantastisk jobb 😊❤️

      1. Ikke lett å snu tankesettet her. Men det hjelper alltid å prøve klær som har vært litt trange. Plutselig kunne jeg ta på meg en bluse jeg er veldig glad i. Den var så trang i ermene i jula, at jeg orket ikke ha den. Nå er den superfin! Lurt å ha noe å teste av klær, det sier så mye mer enn kiloer på ei vekt synes jeg. Takk for hyggelige og oppmuntrende ord. Ha en fin dag 🙂

    2. Jeg pleide alltid før å prøve klær jeg visste strammet litt om jeg gikk opp, men nå har de krympet så veldig, så jeg orker ikke prøve de lenger. Tror det er kroppen som er litt endret også, men jeg må ned noen kilo jeg også.
      Var litt lettere når jeg kunne gå lengre turer, men mest har det med maten å gjøre. Så her er vi nå på vanlig ukeskosthold uten så mye godt til kaffen. Nå er det 70% sjokolade, 1-2 ruter som holder. Eller bare kaffe 😉
      Synes du er veldig flink jeg, til og med tar planken etter at du har lagt deg! 😀

      Fortsett å dele, det motiverer meg også 🙂 Klem 3

      1. Så hyggelig skrevet av deg. Ja, det er maten jeg må ta det på. Klart det er fint å trimme litt, få høy puls noen ganger i døgnet og ta for eksempel planken. Men gå turer på 5 til 10 kilometer om dagen, har jeg gjort i alle år. Det hjelper lite på vekta. Men om jeg sluttet med det, så ble det nok tull ja. Da jeg sluttet å jobbe i dagligvarebransjen gikk jeg opp åtte kilo på tre måneder. Etter å ha hatt en fryktelig aktiv hverdag, ble jeg jo skribent og der satt jeg. De kiloene har jeg slitt med siden og enda flere har kommet til med årene. Å gå ned er greit det. Men det er det jeg gjør etterpå som avgjør. Jeg kan aldri gå tilbake til all den kosen jeg hadde, men det er kanskje like greit. Jeg koser meg i helga og det blir til at jeg gleder meg til det. Det rare er at jeg er ikke så søthungrig lenger heller, selv om jeg spiser litt sukker fortsatt. Helsa går foran kan jeg si nå. Jeg skal klare dette! Klemsiklem:)

    3. Du har vært og er flink, og det gir jo resultater. Snart kommer ikke trykknappene å leve sitt liv 😉
      Jeg kjenner godt til de negative tangene når man skal prøve å gå ned i vekt, men det beste er å ikke la dem få fotfeste. Det å prøve klær som har krympet mens de hang i skapet, er egentlig bare en måte å ha noe strebe etter 😉

    4. Du er skikkelig flink altså! Det er jo sååå gøy når klærne passer bedre og bedre! Jeg har også lyst til å ta planken hver dag – du inspirerer meg….! Fort gjort å glemme har jeg merka, men nå skal jeg jammen gjøre det med en gang! Klemmer <3

      1. Tusen takk. Ja, det er herlig å ikke ha så trange klær lenger. Planken er gjennomført i kveld, og jeg klarte litt lenger enn forrige uke. Ikke mange sekundene jeg klarer enda, men litt trening hver dag, vil gi resultater. Klem tilbake 🙂

    5. Så flink du er. Herlig følelse. Har kjent den, det å kjenne at klærne blir romsligere er så godt. Og så fram mot sommeren da… Tenker fortsatt jeg, vet jeg kan når jeg først har bestemt meg. Det er bare at å bestemme seg er så vanskelig. Hurra for deg, heier ivrig fra sidelinja her :). Klem <3

      1. Takk du. Ja, det er en herlig følelse som får meg til å smile. Det viktigste er nok å bestemme seg, så får man jobbe ut fra det. Jeg har et mål om at endelig å få på meg favorittfestdrakten til 17.mai. Det er noen år siden sist den passet. Glad for heiing. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg