Helse, del 9

Så var jeg i mål etter disse åtte ukene eller? I mål? Nei, slett ikke. Dette er en livstilendringen, men jeg har hatt min kontrolltime hos lege i dag. Hva tror du? Klarte jeg å få ned blodtrykket på åtte uker?

Nei, det ble ikke som jeg drømte om! Men med en tapper innsats, gikk det litt bedre enn sist. Det gikk ned, men ikke nok! Jeg er likevel superstolt av meg. Men å gå tilbake til sånn jeg har levd før? Nei, det kan jeg ikke tillate. Nå er det bare å fortsette med friskt mot.

Jeg har som første mål videre å komme ned til normal BMI. Pluss ned med det dumme blodtrykket. Enda er det flere kilo igjen, enda er det mer jeg kan gjøre. Men det fine er, at nå har jeg beholdt motivasjonen. Jeg har gjort en avtale med meg selv, om bedre helse og bedre livsstil. Så får det bli sånn.

Noen rundt meg mener det bare er å starte med medisiner. Men når legen sier at jeg kan klare det selv, uten tabletter,  så SKAL jeg det! Jeg har selv satt meg i denne dumme situasjonen, og blodtrykket steg til leie høyder nok en gang. Det er min plikt for meg selv, å få det ned igjen. Jeg VIL ikke ha tabletter, når jeg kan fikse det selv, med bedre mat og mer trim. Strevsomt? JA!

Men ingen av oss trenger mer inntak av mat, enn det vi forbruker. Jeg har gode forbilder både her på blogg, og i det virkelige liv. Med ganske enkle grep, kan man forbedre seg, selv om man er ung eller gammel. Det er nemlig aldri for sent å begynne med nye takter. Tusen takk for herlig oppbacking av dere her på bloggen. Uten dere, vet jeg ikke om jeg hadde klart det. Dere er gull!

16 kommentarer
    1. Jeg tenker det er supert at du har gjort en avtale med deg selv, og faktisk har klart å holde motivasjonen hele denne tiden. Det kan du virkelig være stolt av! Jeg er helt enig i at det beste er å klare seg uten medisiner. Og når det faktisk er mulig, bør man jo det. Lykke til videre med bedre livsstil! 🥰

      1. Tusen takk du. Ja, dette gjelder jo meg og ingen andre. Godt å være motivert nå, for det manglet jeg totalt i høs og første del av vinteren. Kan jeg slippe tabletter, så mener jeg at det er det beste. Jeg jobber på! 🙂

    2. Nå er det bare å se framover, for du er jo kommet så godt i gang.. Jeg er enig med deg at det er bedre å slippe medisiner om man kan det. Jeg ønsker deg all lykke videre 🥰

    3. Selvfølgelig er det synd at du ikke hadde nådd målet i dag – men jeg tenker at de negative endringen kom jo ikke “over natta”, så da er det vel naturlig at det tar litt tid å komme tilbake til normalen. Og jeg er SÅ glad for at du tenker som du gjør..for kan man unngå å bruke medisiner, er det tross alt det beste.
      Så stå på, flotte du.. du har gjort en enormt god jobb til nå – og jeg heier ivrig på deg videre. Dette klarer du, vettu 🥰❤

      1. Ja, du har så rett. Det kom ikke av seg selv på noen timer, så da får jeg jobbe det av igjen. Jeg vil ikke ha medisiner om jeg kan gjøre noe selv. Takk for fin oppmuntring. Klemsiklem:)

    4. det blie ennå enklere nå som det våres og blir varmere ute,bedre å være ute,lettere å gå lengre turer og jeg tror vi spiser lettere på denne tiden enn når det er høst og vinter,heier på deg videre

    5. Så i en forbifart dette innlegget, og ville lese å kommentere når jeg hadde tid. Men ble overraska over tida som gikk før jeg fikk det til. Skjønner deg så godt, at du vil unngå tabletter. Og jeg syns du er så flink, og så normal BMI da, hurra! Du har den riktige motivasjonen og du får det til. Du har så rett, det er aldri for sent å skifte livsstil- Klem <3

      1. Jeg skal jobbe for en normal BMI, og nå er den ikke langt unna lenger, heldigvis. Men de siste kiloene mot det målet, de sitter hardt! Takk for oppmuntringen. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg