Helse. Ett skritt…..

Ett skritt av gangen, og det går fremover. Stopper jeg opp, skjer det ikke noe. Nok en gang er det tirsdag og helseoppdatering for meg. Jeg gleder meg over våren og alt som vokser og gror der ute. Noen dager føler jeg meg som dette rådyret jeg møtte i går. Lufta har liksom gått ut av meg, og alt vokser meg over hodet, men jeg titter trassig fram og gir meg ikke.

Klart jeg skulle ønske at jeg hadde kommet lenger i min vektnedgang innen sommeren, men jeg MÅ være så takknemlig for det jeg har klart. Noen ganger er det lurt  å stoppe opp og ta seg tid til tenke litt også. Det samme som å gå tur og lukte på blomstene. Holder man stram linje hele tiden, så tror jeg det fort går feil vei igjen, for meg i hvert fall. Etter fire dager med ferie og kos, sto vekta stille igjen. Men lykke at det ikke gikk opp!!!!

Når jeg kjenner etter, er jeg så glad for de kiloene som er vekk. For ti år siden veide jeg 14 kilo mer!!! Ja, det har gått opp og ned de årene etterpå. Det har vært så lite motiverende, men siden jul har jeg jobbet intenst med fortsettelsen. Kjedelig treg sier du? Ja, kanskje for deg, men for meg fungerer det nå. Du har vel hørt historien om skilpadda og reven? Reven raste av sted og lo av skilpadda som gikk så  sakte. Men hvem vant? Ikke reven. Jeg fortsetter i mitt tempo. Et skritt av gangen, og framover går det.

 

6 kommentarer
      1. Tusen takk. Ja, jeg har strevd meg ned før og så har det ikke vart i det heletatt. Her måtte det en livstilendring til ja. Ha en finfin dag 🙂

    1. Mener jeg har hørt at det er best å gå ned sakte. Du er superflink. Og det at du ikke gikk opp i ferien er et veldig godt tegn. Heier på deg. Jeg tenker at min sommer blir neste sommer :)…slik vektmessig,, altså. Klem <3

      1. Ja, de sier så. Jeg tror jammen det er det rette. Å gå ned fort er greit det, men jeg går jo like fort opp igjen om jeg ikke forandrer både tankesett og matinntak. Neste sommer er din vet du. Jeg skulle vært klar til denne sommeren bestemte meg meg for i fjor, men høsten ble bare tull. Det var tankemønsteret mitt som trengte en forandring. Nå holder jeg på det med nebb og klør. Jeg har funnet ut at det nytter ikke å tøyse med helsa mi. Jeg vil være så frisk det går framover, og da hadde og har jeg en jobb å gjøre. Lurt å skrive om det her en dag i uka, for da blir jeg virkelig minnet på hva jeg har lovet meg selv. Alle lykke til med ditt. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg