Helse? Fikser det ikke…..

Ja, den helsa, den helsa. Om jeg ikke hadde tenkt på den, hadde jeg ikke fått disse bildene. Ikke hadde jeg gått ned i vekt, fått frisk luft og bedre kondis heller. Uten å tenke, kunne alt vært så mye verre. Men jeg ble lei meg over at jeg ikke klarte å få ned blodtrykket med alt jeg har jobbet hardt med de siste par årene. For det gikk ikke. Nå måtte jeg bare godta å spise tabletter for å få orden på dette. Siste sjekk jeg hadde i januar ble jeg sint, men i dag ble jeg trist. Er det sånn å bli eldre? Det nytter liksom ikke samme hva jeg finner på. Men jeg vil ikke ha hjerteinfarkt eller hjerneslag heller, så valget var jo ganske lett. Når blodtrykket stiger, selv om jeg har trent det dobbelte og spiste det minimale, er det ikke annet å gjør. Dette fikset jeg ikke. “Face the fact…..”

 

16 kommentarer
    1. Fikk høyt blodtrykk for 15 år siden. Tar en pille hver dag og blodtrykket holder seg der den skal. Vi kan jo kose oss med litt god mat og ta våre turer. Vekta er normal og jeg kan jo kose meg med litt kake i ny og ne. Samme med det lille glasset med vin.Fortviler ikke av den grunn. Klem

      1. Ja, vet mange som går på tabletter, men jeg ville forsøke å slippe det. Men etter mange kilo ned og masse trening, har det ikke hjulpet noe. Da er det bare å starte med medisinering, men fortsette med gode valg for helsa. Jeg er glad for de kiloene som er vekk ja. Ha en fin dag videre. Klemsiklem:)

    2. Huff, så dumt. Det er ikke godt når man er “flink” og gjør alt riktig og blodtrykket fortsatt lager krøll. Men må man, så må man. Lykke til! ❤️

      1. Jeg ble litt trist over at kroppen ikke vil. Det er bare å fortsette med friskt mot, og en tablett hver dag da. Takk for lykkeønskninger. Klemsiklem 🙂

        1. Jeg hadde garantert blitt lei meg i din situasjon. Husker jeg ble ganske irritert og lei meg for at jeg måtte ta en del medisiner for høyt stoffskifte en periode. Etter halvannet år kunne jeg slutte med medisiner, og foreløpig klarer jeg meg uten (for den diagnosen).

          1. Ja, jeg har virkelig forsøkt. Men man må høre på legen når hun sier det må medisiner til. Flink du da, for med resultater blir man jammen stolt. Jeg et uansett stolt av det jeg har fått til. Klemdiklem.

            1. Ja, jeg vet at jeg har gjort alt jeg kunne, og det er jeg jo glad for at jeg har gjort. Men jeg ble litt lei meg over at det ikke nytter å overstyre et blodtrykk med det. Klart jeg kunne ha trent mer og hardere, men det er da et liv ellers jeg skal leve også. Jepp, stolt av meg selv. Klemsiklem:)

    3. Du har uansett gjort ditt for å forsøke, uten tabletter. Og du kan jo uansett fortsette MED tabletter – for du fikser jo helt klart å stå på, gode du 🙂 Ta dine turer, spis det som føles riktig – og ta vare på dagene så godt det lar seg gjøre. Klart du fikser det – det er kroppen som ikke fikset dette. Dine indre organer hadde bestemt seg for noe annet! KLEMS

      1. Ja, jeg har virkelig ikke sluntret unna! Jepp, jeg skal garantert fortsette MED tabletter som du sier. Jeg gir meg ikke nå, for da ødelegger jeg jo alt jeg har bygd opp av kondis og helse!Sånn jeg har det nå vil jeg ha det videre og gjerne bli enda bedre. Jeg fortsetter. Takk for oppmuntrende ord. Klemsiklem:)

    4. Du har jo tatt alle de rette valga, Randi – og fått en bedre helse på kjøpet! Høyt blodtrykk må noen ganger medisineres likevel! Syns ikke du skal ta det som et nederlag likevel – du har gjort alt du kunne! God klem <3

      1. Tusen takk. Skikkelig leit at jeg ikke klarte å få det ned, men jeg har virkelig forsøkt med både vektnedgang og trening. Selv om det ikke gikk, er jeg superglad for effekten på helsa!!! Klemsiklem

    5. Du har vært dyktig, men noen ganger går det ikke. Helse er viktig…
      En veldig nær i familien her fikk hjerneslag før påske..Ligger på Kalnes og venter på operasjon + Sunnås etterpå..
      Vedkommende er yngre enn meg.

      1. Tusen takk. Ja, det er liksom ikke noe valg når blodtrykket blir høyere og ikke lavere, selv om jeg har vært flink. Jeg hater å begynne med tabletter, men jeg har ikke noe valg nå. Så trist med de som blir syke av sånt, så jeg får forsøke å godta det uten sure miner. Jeg skal fortsette med en sunn livsstil, for det hjelper jo for alt annet også. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg