Helse i ferien…..

Det er mye å tenke på for å beholde fokus gjennom en lang sommer. Men helsa er så viktig, at jeg synes ikke det er noe offer akkurat. Men om jeg klarer mine mål? Aner ikke…..

Jeg koser meg i helga, og det har allerede blitt både iskrem og kaker de siste helgene. Trimmer gjør jeg så ofte jeg kan. Nå som vi har det så varmt, er det vanskelig å få til de lange turene, men all bevegelse er jo bra. Man skal ikke være for streng med seg selv heller. Vi skal jo leve! Jeg nyter blomster og fuglesang, frukt og bær, god musikk og lesestoff i sommeren.

I dag lagde jeg meg litt bananis, for det synes jeg er godt. Pluss at det er uten laktose. Jeg fryser ned bananer i biter, uten skall selvfølgelig. Så tar jeg det opp, lar de hvile på benken noen minutter, og så kjører jeg det i hurtigmikseren med litt melk eller yoghurt. Nydelig, med smak av softis, synes jeg. Noen ganger blander jeg med jordbær, sjokolade eller litt karamell.  Da blir det litt forskjellig smak. Men jeg liker det uten noe også. Denne gangen hadde jeg noen iskjeks. Markjordbær fant jeg i dag!

Jeg gleder meg allerede til å kose meg med alt spiselig som bær og sopp utover sommeren.

Hva er mine mål i sommer lurer kanskje du?

Jeg skal ikke gå opp i vekt.

Hver dag skal jeg forsøke å gå fem kilometer.

Jeg skal spise sundt i uken, og kose meg litt i helgene.

Øvelsene mine med knebøy og annen bevegelse av kroppen skal gjennomføres.

Men det viktigste av alt er

at jeg skal kose meg!

 

6 kommentarer
    1. Jeg skal også trene meg gjennom sommeren. Litt på senter, og litt ute i skogen. Kanskje løpe en tur. Holde kroppen i form. Det er så viktig. Spesielt nå når vi er LITT eldre enn 20-åra 🙂 Flotte bilder. Jeg fikk lyst på markjordbær. DET er godt, og smaken av barndom 🙂

    2. Det er viktig å kose seg, og for at jeg kan gjøre det med god samvittighet, trener jeg og går som vanlig…….! Du er flink – og dette var så innmari koselige bilder <3 klem

    3. Det var mye sommer på bildene dine. Du er flink og det er også, som du sier, viktig å kose seg. Jeg er også i gang mye bedre enn på lenge og i dag gledde jeg til å gå i gang etter noen dager med sykdom. Klem <3

      1. Takk du. Ja, det har vært skikkelig sommer den uka som gikk. Koselig med markjordbær og blomster. Så bra du er i gang. Dette blir bra tenker jeg. Sykdom er ikke gøy. Jeg har slitt meg gjennom den siste måneden, men jeg gir meg ikke. Lykke til for deg. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg