Helse i januar

Mitt i januar er vi allerede, og det er tirsdag med helseinnlegg. I går kveld ble det en fin trimtur selv om det var stål holke. Det er jammen godt jeg har gode brodder. Uten dem vet jeg ikke hvordan det hadde gått. De hadde strødd, men all sanden var som glasert. Jeg liker ikke denne vinteren vi har her. Det er variasjon, men de glatte dagene er så leie. Jeg har begynt å tenke på å kjøpe en tredemølle. Det hadde vært fint å kunne gå av sted trygt og godt nede i kjelleren på sånne glatte dager.

Målet for januar var å komme i gang med styrketreningen. Det har jeg ikke funnet mye motivasjon til. Men jeg rydder huset! Det er faktisk trim det også. Opp på gardintrappa og ned igjen en haug med ganger, vasking av listverk, karmer og vegger er jammen slitsomt det også. Pluss at ved å rydde i saker og ting, så rydder jeg i hodet også. I dag ble det plutselig litt knebøy og planken. Nå er jeg i gang……

20 kommentarer
    1. Mange veier til målet!
      I tillegg blir det orden i skap og hyller, skjønner jeg. Dobbel gevinst! 🤗

    2. Gode brodder til speil holke må man ha. Kjøpte piggsko var bedre for føttene. Men nå vandrer jo elgene rundt her og da ordnet vi treningsrommet. Deilig med tredemølle og sykkel. Tok fram rockeringen. Gjorde godt for kropp og sjel. Lurt å rydde og vaske rundt og det er trim det også. Klem til deg fra meg.

    3. Veldig mye trim å rydde i huset, men i dag gikk vi tur istedet 😉 Var såpass fint vær, at det var godt med en tur.
      Du er flink! Jeg har begynt å gjøre litt øvelser for rygg og div igjen jeg også. Trenger litt styrke i kroppen 🙂 God tirsdag! Klem <3

      1. Ja, det er så sant! Jeg skal gå en tur med naboen senere i kveld. Koselig å gå sammen og skravle litt også! Øvelser må til her, men det er ikke lett å komme i gang igjen etter lang pause. Klemsiklem

    4. Jeg synes det høres ut som du både trimmer og trener. Hvorfor ikke vente på trygge veier? Du har jo “unnskyldning” for å droppe det 😉

      1. Ja, det blir da bevegelse av dette. Jeg vil gjerne vente på trygge veier, men det er jo så sjelden det er det her på vinteren. Broddene fungerer suverent de, så det går bra. I dag var det ikke glatt, så da var det bare å gå på det jeg orket i småregnet. Godt og komme inn igjen og så fornøyd med meg selv. Klemsiklem:)

    5. Det er mye god trening i rydding – og i tillegg begynte du plutselig med knebøy og planke! Du er i rute! Ikke lett å bevege seg ute, men jeg går og går med pigger! Klem <3

    6. all bevegelse gjør godt for helsen ,så du er flink ,når alt er glasert av is som dere sier der dere bor ,ja Solliv har også skrevet om det ,da er det ingen mening i å gå lange turer ute ,ingen er tente med brudd i armer og bein :=)

    7. Nå er du igang 🙂

      Det er det med å kjenne på at en gjør de rette øvelsene for å føle at man er i gang med “trening” – selv om det meste man gjør hver eneste dag, er akkurat det, trening 😀

      1. Ja, jeg har i hvert fall startet, selv om det er små steg i førsten. Det har så mye å si at jeg er motivert! Jeg jobber på. Klemsiklem og takk for oppmuntrende ord!

      1. Nei, det er nok med andre slektninger som strever nå. Jeg bruker brodder og er så glad jeg har det. Ha en finfin dag og ta det lekkert på dine glatte veier. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg