Helse i november

Frosten har tatt tak her, og i kveld snør det. Jeg rakk en tur ut før det startet. Nå er vi snart midt i november, og jeg har hatt nok en runde med svimmelhet. Burde jeg ta den neste koronasprøyta spør jeg meg selv om dagen. Om det er koronaen som har utløst for meg omtrent kronisk krystallsyke, så har jeg ikke lyst til å trigge det mer. Jeg kan ikke fokusere på det hele tiden, men noen ganger blir jeg så lei. Mine problemer er mine, og dine er dine. Den kroppen, den kroppen…..

 

14 kommentarer
    1. Den kroppen… ja, men ikke godt å gå slik. Jeg kan ikke råde deg, men håper du finner ut hva du vil. Krystallsyken er krevende å ha, tror jeg. Ønsker deg godt bedring. Klem <3

      1. En dag av gangen. Når det er over, er jeg overlykkelig, og det egentlig en så fin følelse og det gir motivasjon. Som legen min da, plutselig en dag har det “brent ut” og du er fri! Håper det hver gang, men jeg er så myyyyyyyyyyyyye bedre nå enn på denne tiden i fjor. Da følte jeg at jeg bare eksisterte liksom. Det skritt av gangen for deg og meg. Klemsiklem:)

        1. Ja, vi må gå de små skritta, de går framover. Men å ‘abonnere’ på krystallsyken høres helt forferdelig ut. Det syns jeg hører mye verre ut enn det jeg baler med <3.
          Fikk forresten bladet ditt i postkassen i går, har ikke åpnet det ennå – men gleder meg veldig til jeg skal.
          Klem<3

          1. Litt hver dag, så går det framover ja. Jeg blir lei dette, og de siste to årene har ikke vært så morsomme. Men jeg jar forsøkt å finne hyggelige ting som gleder meg, som å bygge gården min og skrive julehefte. Så lykkelig hver gang det går over. Denne gangen varte det bare fjorten dager, og det var slett ikke av den værste sorten heller. Så kanskje det er på gang tilbake til normale meg. Dine vondter er dine, og du har all rett til å bli lei du også. Håper juleheftet kan glede deg, like mye som det gledet meg å lage det. Klemsiklem 🙂

    2. krystallsyke finnes det hjelp mot ,du kan få det hos fysioterapaut og du kan få hjelp på syklehus ,dei har iallefall tilbud på sykehus i Bergen og da blir du kvitt krystallsyken ,du kan jo starte med en god fysioterapaut ,jeg gjorde det og ble kvitt krystallsyken samme dag som jeg fikk behandling

      1. Vet mange som har gått gjennom hele behandlingen, og de har det like fullt, stadig vekk. Litt forskjellig hvorfor vi får dette og hvordan våre kropper er. Legen min og jeg fleiper med at det er som influensa. Med antibiotika varer det 2 heeeeeeeeeeeeeele uker, og uten da blir det fjorten dager!!!!! Nå er jeg fin, og så håper jeg det er nok for mange år. Glad du ble kvitt ditt.

    3. Den kroppen den kroppen… så trasig med krystallsyke gjentagende 🙁 Jeg tar ikke flere vaksiner nå. Ikke før jeg må. Jeg fikk ubehagelige bivirkninger av de andre vaksinene så nok er nok her i allefall :-)*Ønsker deg gode dager <3 klems

      1. Ja, man får mer enn nok noen ganger av bivirkninger. Jeg har droppet den siste, og den har jeg heller ikke lyst til å ta. Men vi får se utover. De vi har fått, må da gi noe virkning, ellers er det da bortkastet tenker jeg. Klemsiklem på en ny dag 🙂

    4. Jeg tar ikke flere, jeg slet med masse utslett i nesten et helt år etterpå. Kløe og elveblest. Aldri hatt det før og det kom samme kvelden som jeg tok vaksine nr. 3..
      Ikke bra enda…Fått veldig plager med forskjellige allergier.

      1. Ja, jeg er veldig i tvil, så jeg har ikke gjort det enda. Jeg har tatt fire, så kanskje det får være bra. Skjønner deg godt. Dette er ikke lett. Klemsiklem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg