Helse igjen…

Tid for en liten oppdatering her om helsa også kanskje? Jeg har det fint og jobber videre. Det er visst noe jeg må ta på alvor resten av livet. Men det burde vi vel alle? Jeg har fått blodtrykket ned til normalt nivå da jeg var på kontroll forrige uke, men det er med tabletter. Hurra, at jeg klarte det! Selv om jeg strevde verre i over to år med å gå ned i vekt og bli i bedre form, så ble visst tablettene nødvendig. Ikke så sterke, men som legen sa, en liten hjelper! På toppen av det forsvant jammen krystallsyken i slutten av juli. For en lykke å kunne sove godt om natten uten å kjøre karusell i ett sett. Pluss at dagene er mye greiere. Jeg klarer det meste nå, men er litt redd for å få tilbakefall. Det siste året har ikke vært gøy! Men nå kjenner jeg meg frisk og i fin form.

Jeg er så takknemlig for de kiloene som jeg fikk vekk, og for at jeg er i farten til nesten hva jeg vil. I sommer har jeg syklet, gått i fjellet, klatret i mose og stein, plukket blomster, svømt og kost meg. Perfekt sommer har det vært. Selv om været har variert noe veldig.Jeg tenker at det er så viktig å ta vare på hver dag. Vi aner ikke hva morgendagen bringer! Så nå fortsetter jeg videre.

8 kommentarer
    1. SÅ godt å høre at du er der du vil være nå 😀 Man MÅ jobbe for det! Du er flink! Hver dag er en ny dag og en gave… men det er jo ikke alltid like enkelt å se det 🙂 Men vi prøver 🙂 Herlig innlegg og bilder, Randi! klems

      1. Takk. Ja, det er så godt å kjenne at kreftene vender tilbake. Opptrening har vært viktig, og det har hjulpet godt det også. Jeg trodde jeg måtte sitte stille til svimmelheten roet seg, men det vet jeg nå, at det ikke gjør det bedre. Ting tar tid, og det er bare ikke å gi seg. Noen dager klarte jeg ikke noe, men da var det bare å forsøke forsiktig igjen neste dag. Noe klarte jeg da, selv om det ikke var som nå. Så godt å kunne klatre i fjellet i sommer og utfordre meg selv igjen, sykle og holde balansen og bli sliten. Det beste er at etter en natt god søvn, så kan jeg jobbe videre neste dag. Klemsiklem 🙂

    2. Så godt å lese at du har hatt en fin sommer, og klarer det meste av det du ønsker å gjøre 😍
      Noen ganger må en ha litt hjelpemidler for å få ting på normalt nivå, og greit så lenge det bare er litt ☺️
      Nyt dagen videre! 🙂 Klem ❤️

      1. Ja, er flott sommer har det vært for meg med masse opplevelser i naturen. Hjelpemidler hjelper oss om det må til. Men jeg jobber på og skal kjenne at jeg lever videre inn i alderdommen. Klemsiklem:)

      1. Ja, det er bare ikke å gi seg. Jeg var jo heldig å slet med noe som det går å gjøre noe med. Ikke alle er så heldige. Ha en fin kveld 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg