Helse, konkurranseinstinkt

Har jeg det? Jeg trodde det ikke, men det finnes visst et lite konkurranseinstinkt hos meg også. Som liten var jeg med i skirenn, og jeg ble sliten. Da stoppet jeg opp og hvilte. De andre var helt fortvilet over at jeg ikke klarte å fortsette i full fart. Jeg kom sist, og de spurte hvordan det var og alltid være den som tapte. Da svarte jeg at da slapp jo noen andre å være den som ble sistemann. Merkelig, men det godtok andre, og jeg ble ikke pushet til å vinne en eneste gang? Jeg var med i mange skirenn siden, men jeg konkurrerte ikke. Det var liksom ikke for meg det. Jeg likte å gå på ski, se meg om i naturen, kjenne vinden i ansiktet og kose meg på turen. Det var aldri noe problem å komme sist.

Sånn har det visst fortsatt, trodde jeg. Helt til nå! Jeg konkurrerer plutselig med meg selv, og det er jammen artig. Hver dag forsøker jeg å nå mine mål og hver dag ser jeg resultater på appen jeg følger. Kan jeg bli bedre, kan jeg få det til og vil jeg få en utmerkelse? Jeg konkurrerer med meg selv, og liker det! Kanskje jeg har et konkurranseinstinkt likevel? Jeg bare lurer……

6 kommentarer
    1. Supert å konkurrere med seg selv…. øke tempo, øke antall…. klare litt mer enn forrige gang….! Du har nok konkurranseinstinkt likevel! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg