Helse, mat

Når man skal tenke helse hele tiden, så må i hvert fall maten jeg skal spise være fargerik og fristende. Er du enig? I dag ble dette lunsjen. Eggerøre med salat, kokt gulrot, noen jordbær fra fryseren og tre rosiner! Maten ble morsom og frisk synes jeg da. Etter jul har ikke vekta akkurat vært venn med meg. Den står stille, og er ikke samarbeidsvillig. Men jeg MÅ ned mer, og det er ikke annet å gjøre enn å ikke gi meg. Man får noen ganger en stillstand som er lei og kjedelig, men det gjelder bare å fortsette med friskt mot. Ute er det såpeglatt, så det er ikke lett å gå tur i raskt tempo om dagen heller. Men jeg går da i hvert fall en time hver dag uansett. Med brodder på skoene, kjenner jeg at jeg bruker andre muskler. Jeg må sette bena litt bestemt i bakken, og det blir en annerledes gange. Nå gleder jeg meg til bare veier og lette sko. Jeg elsker vinter, men da får det da være vinter og ikke dette av og på været med holke i ett sett.

10 kommentarer
    1. Hehe, kul mat! 🙂 Får litt mer lyst på når den ser fargerik og god ut ja 😀

      Her er det bart rundt oss, så nå trenger vi ikke piggsko eller brodder akkurat her, og det er deilig 🙂

      God tirsdag! Klem <3

    2. Dette så kjempegodt ut 😍

      Jeg merker på leddene mine og reumatismen min når jeg ikke spiser mat som kroppen egentlig vil ha. Maten har mye å si for hvordan min reumatisme er.

      Man må finne hva som fungerer for seg og sin kropp.

      Her i Trondheim er det piggsko som er gjeldene. Angrer ikke et sekund på kjøpet av piggsko, og jeg har aldri gått så avslappet som nå.

      Ønsker deg en kjempefin tirsdag ❤😊

      Purr, purr, og klem fra Toril og kattene

      1. Ja, det har mye å si hva vi spiser. Nå regner det her, så snart er alt det glatte borte igjen, heldigvis. Jeg vurderer også piggsko.Broddene mine er supre, for selv de med piggsko hadde problemer på glatta her i går. Ha en fin dag. Klemsiklem:)

    3. Det gjelder å “holde stimen”, og være tålmodig 🙂 Fargerik mat gir mer glede når man spiser, helt klart. Jeg skal straks spise en lilla smoothie, med bringebær og blåbær 😀

    4. Jeg har jo gått tur/retur jobben på glatta med brodder, fyfader så støl jeg har blitt…Andre muskler gjett om.
      Du er flink! Maten så deilig ut. Klem…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg