Helse meg her og der….

Det er mye som skal klaffe for at man skal ha en god helse. Man skal spise riktig, bevege seg, ha godt humør, ha et sosialt liv, ta en utfordring, huske å tenke seg om hver dag før man gjør noe man vet er dumt, sove nok og stelle seg godt.

Ja, det er mye å ta tak i, og enkelte ting er lettere enn andre. I går var jeg hos tannlegen. Det hører også med til å stelle helsen sin. Når tennene krangler, kan jammen mye skje. Jeg hadde heldigvis null hull denne gangen, og fikk ros for riktig tannstell. Da ble jeg glad. Sjekk, sa jeg til meg selv da.

Så var det bevegelse. Jeg bruker en app på telefonen og følger med på skritt og får utmerkelser for fremgangen. Sjekk, kan jeg si til det!

Mat er viktig, og den skal for meg være pen å se på og smake!

Jeg forsøker å tenke positivt og smile til andre. Noen ganger skriker det egentlig inni meg, men det hjelper å tvinge fram smilet. Etter hvert kommer det jammen av seg selv også. Dårlig humør kan vendes til latter. Det kan være godt å bruke galgenhumor også. Da kan vi le av bedrøvelighetene, og fortsette med godt mot.

Sove godt? Det er mange ganger det vanskeligste, for det bestemmer jeg ikke selv. Noen netter er jeg mye våken og det går ut over humør og aktivitet neste dag. Det er så godt når natten har vært god. Da våkner jeg tidlig, uthvilt!

Vår er det, og det gir meg glede. Snart grønnes det på alle jorder.

Sosialt, er sundt for oss. Noen dager treffer jeg ikke et menneske, men da er bloggen mitt sosiale nettverk. Dere er herlige! Uten dere hadde det blitt kjedelig mange ganger. Så helse meg her og der. Jeg jobber videre.

10 kommentarer
    1. Vi jobber på!

      Alt en må passe på – ikke sant og så bra når man kan “chekke ut” og være glad for at det er i orden 🙂

      klems

    2. Bloggverden har blitt en viktig del av mitt sosiale nettverk også. Den er der akkurat når man er klar for å ta en tur inn. 😊 Gratulerer med null hull! 😃

    3. Ja, helse meg her og der….. det er mye å tenke på for at vi skal holde oss friske og freshe! Godt å være sosial – både “i virkeligheten” og på blogg! Vi er noen fine venner her inne! Og forresten – jeg syns du er super på helse, jeg! 🙂 klemmer

      1. Takk du. Ja, det er ikke lett dette her synes jeg, men jeg er heldig som liker å gå turer i hvert fall. Verre er det mat og kos man bør unnvære. Det er vanskelig det. Jeg vil ha is i våren, men det kan jeg da ikke spise hver dag!!!! Herlig med bloggverdenen, den gir meg mye. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg