Helse, nå igjen?

Ja, ukene farer av sted, og jeg synes ikke jeg får til noe som helst om dagene. Jeg pyntet litt på terrassen, bare for å munter meg selv opp. Hvorfor er dagene så tunge? Jeg har ingen grunn for det egentlig. Det er vår, jeg har det godt i et fritt land, mat på bordet, gode venner og en kjær familie. Uansett alt det der, så kjenner jeg livet tungt.

Jeg ser meg i speilet og liker ikke det jeg ser, når det kommer til rynker og grått hår. Tror aldri jeg klarer å venne meg til at jeg blir eldre jeg? En merkelig ting. Mormor sa det samme, da hun var åtti husker jeg. Jeg er da slett ikke åtti på lenge enda da, men følelsen av forfall er stor om dagen. “Den gamle damen i speilet, er ikke meg. Inni meg er jeg nitten!” sa mormor alltid. Sånn føler jeg meg også. Speilbildet passer ikke til mine følelser. Men jeg må smile likevel, og satse på at jeg er ok for andre, selv om jeg føler feil i hodet. Helsa føles bedre i hvert fall. Denne buksedressen trodde jeg aldri ville passe meg igjen,  men det gjør den nå. Helsa går mot bedre tider, og det får jeg feire.

14 kommentarer
    1. wow sier no jeg for ei flott dame ,du må se en gang til i speilet for du har gjort virkelig store ting med deg selv i vinter og s´du ser skikkelig flott ut ,ikke ser jeg en gammel dame ,og grått hår ? det er moderne ,selv unge går til frisøren og farger håret sitt grått

    2. Så fin og fjong du er, og det å kunne ta på seg et antrekk som har vært umulig er helt fantastisk. Men det er ikke helt enkelt å bli mer voksen, for vi føler ikke det vi trodde var eldre alder inni oss. Faktisk er vi den samme, for vi har alle aldrene inni oss. På utsida får vi resultatet, resultatet vi ikke syns noe om; for vi er ikke gamle. Og når vekt og livsstil samtidig rokker ved “byggesteinene” kan det bli mer krevende…hormoner og slikt… Men det går seg til, og dette klarer du. Du sprer så masse glede med flotte dekorasjoner og vakre bilder, at den gleden vil nok slå tilbake til deg. Og da jeg så overskrifta di tenkte jeg, YES, så bra du skrive om mer helse :). Finn fram til noe du kan smile bredt av. Ønsker deg en nydelig, fin og god vårdag. <3

      1. Hjertelig takk for fine og nyttige ord. Man ser mange ganger ikke hva andre ser!!! Jeg vet jo det når jeg ser på andre omkring meg. Folk er jo flotte uansett alder, og det burde jeg tenke om meg selv også. Suverent å få på den buksedressen. Den har ligget godt skjult i skapet i over femten år!!!!!!Kanskje fordi det var god kvalitet i den? Hvorfor jeg ikke ga den bort, er jo en gåte? Husker jeg var så stolt av den da den passet for lenge siden. Nå er det jo sleng igjen, så fram skal den. Hurra. Ja, helsa og kroppen opptar meg om dagen. Hormonene reagerer også kjenner jeg. Det gjør noe med meg å gå ned, men jeg tror det kommer til å gå bra denne gangen. Jeg skal forsøke å finne noe å smile av ja. Klem til deg i våren.

    3. Henger meg på kommentarene du har fått, og spesielt den fra BforB.
      Du er jo så flott og disse bildene viser jo det.🥰
      Og at du får på deg en buksedress fra 15 år tilbake, viser hvor hardt du har jobba. 😀
      Vi føler oss ikke alltid så flotte når vi ser oss selv, og spesielt ikke når ting er tungt.
      Ønsker deg en god dag, og vit at du er flott, både på innsiden, og utsiden 😀❤ God klem

      1. Hjertelig takk du. Ja, jeg ble faktisk så overrasket over at den passet. Det hadde jeg ikke trodd. Jeg ryddet i skapet mitt og tenkte at det som lå lengst inn kunne jeg kvitte meg med. Nå ble det faktisk flere ting som kom fram igjen. Klær av god kvalitet er like fine etter noen år. Akkurat som en festdrakt eller en bunad. Klemsiklem:)

    4. Fine du! Og så slank som du har blitt! Om håret er grått og rynkene mange, så er vi likevel nitten inni! Håper du finner tilbake all gleden din! God klem til deg <3

      1. Ja, jeg er ikke så gammel inni! Veldig glad jeg har klart å få vekk noen kilo igjen. Håper bare jeg fikser blodtrykket igjen også. Klemsiklem:)

    5. Skjønner godt tankene dine, jeg – for jeg er stort sett slutta totalt å se meg i speilet… men du – seriøst – du er jo SÅÅÅÅ flott.. hildrande duh, altså.. 😍 Og jeg tenker som så – føler du deg 19 – ja så ER du 19, samma f**n hva speilbildet prøver å fortelle deg 😉❤

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg