Helse, nytt år!

I dag er jeg sint, skuffet og lei meg her. Ingenting blir som jeg vil, og jeg føler at jeg stanger hodet i veggen, igjen. Men det er vel bare å ta nye tak i et nytt år og fortsette. Jeg MÅ trene mer, spise mindre, le mer, og så var det trene….. Sa jeg trene? Ja da, det blodtrykket vil ikke ne,. og jeg følte at jeg ikke ble trodd hos legen da jeg sa at jeg har vært syk det meste av høsten og ikke hatt energi. Unnskyldninger? Ja, det er vel det, men det er sant. Jeg har ikke gått opp i vekt siden i høst, men jeg har heller ikke klart å gå ned i advent eller jula. Er det så rart tro? Jeg synes ikke det. Det er ikke gøy å være “brems” i alle juleselskaper og måtte forklare seg hvorfor man dropper fet saus og masse kaker og mat. Jeg forsøkte å være flink, men det var ikke lett. Så status var ikke nedgang i blodtrykk og kniven på strupen igjen. Tre måneder til med vektnedgang, og mer og hardere trening skal jeg gjennomføre. Jeg gir meg ikke på dette. Klart jeg bare kan slenge innpå noen tabletter og ferdig med det, men jeg liker ikke å ta tabletter jeg ikke må ta. Helsa er viktig,  og jeg har flere kilo og ta av, nemlig. Pluss at jeg kan jammen trene hardere. Fint med gåturer, men det er ikke nok de turene jeg har gjennomført i det siste. Alt for kort og alt for sakte. Gjennomsnittet av gåturer hadde halvert seg i året som gikk. Ikke bra. Jeg må tilbake til normalen, og det fort. Heldigvis kjenners kroppen frisk ut nå, så det er bare å sette en fot foran den andre og komme seg i gang. Heia meg…….

18 kommentarer
      1. Takk du. Utrolig irriterende at jeg ikke kan klare å få det ned uten tabletter, men man begynner vel å bli gammel da. 🙂 Jeg gikk opp en kilo også, men den har jeg allerede fått vekk. Men nå blir det hardere trening utover. Jeg skal få det til, og gjør jeg ikke det, så kan ingen si at jeg ikke forsøkte! Lykke til med ditt!!!!

    1. Det er bare å restarte 🙂 Det du kan påvirke er dagene som kommer. Hva som har skjedd fram til nå får du ikke gjort noe med. Heia deg 🙂

    2. Jada…akkurat som å høre mine tanker😆 Husk at vi i hvert fall er to😂 Dette skal vi få til. Jeg skal også begynne å trene igjen….i morra😌 Og gåturene med Barney er ikke nok mosjon. Bedre enn ingenting, men….

      1. Så godt vi er flere. Jeg har hatt en god start i dag. Gikk tur før regnet og trente inne etterpå. Vi får heie på hverandre, sp fikser vi det meste😁

    3. Heia deg. Men det er da ikke enkelt når det har vært mye forkjølelse og annet for deg da. Bry deg ikke om legen tror deg eller ikke, du vet selv hvordan det har vært. Makan til tull! Synes du er flink, og det er ikke så lurt å presse kroppen når man ikke er i form. Kan ringe legen og kjefte litt jeg 😉 Hehe…litt galgenhumor må være lov 🙂 <3

      1. Ble irritert og litt sint. Men blås heller, jeg skal jammen ikke gi meg. Har jeg klart et år med livsstilsforandring og vektnedgang, så skal jeg jammen klare et til!!!!Ja, det hadde vært fint om de legene kunne si det de tenkte, så hadde man liksom fått forsvart seg ordentlig. De våger jo ikke en gang nevne at vekta er for høy! Ikke våger de å kontrollveie meg heller. Er vel redd for at pasientene skal bli fornærmet. Vi er jo så forskjellige vi mennesker. Jeg gir meg ikke!!!! Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg