Helse og tabletter

Dette var ikke lett? Jeg måtte jo begynne med medisiner og i begynnelsen var det bivirkninger jeg ikke liker. Sur mage, surt hode, sure tanker og sure miner!!! Hjelp, sånn vil jeg ikke ha det, men det går seg vel til etter hvert. Jeg kan få vektøkning???? Jeg som har strevd meg ned kilo for kilo de siste to årene, får litt panikk når jeg hørte det. Pluss svimmelhet? Jeg har da  vært nok svimmel med den krystallsyken min de siste årene. Man kan bli skremt av verre. Men hva er alternativet? Ikke ta tabletter og ende opp med hjerneslag eller hjerteinfarkt? Nei, da er det bedre å ta de tablettene da. Jeg skal nok klare det. I og med magen er så sur, så føler jeg meg ganske så kvalm også. Det gjør jo at jeg ikke spiser de store mengdene. Jeg skal slåss videre for en bedre helse. Med tabletter, så vil vel blodtrykket stabilisere seg. Ned i vekt skal jeg enda, men jeg tar små steg. Da kanskje de overflødige kiloene forblir vekk. Jeg skal bli normalvektig på BMI-skalaen og det er ikke mange kiloene igjen før jeg er der nå. Dette skal jeg klare!

10 kommentarer
      1. Ja, jeg har ikke noe valg. Jeg får bare jobbe på. Helsa er i hvert fall så myyyyyyyyyye bedre enn i fjor. Det er lykke. Jeg fortsetter. Klemsiklem:)

    1. Lykke til med både tabletter og vekta. Jeg strever for tida med det siste jeg også. Ikke mange kiloene jeg skal ned, men hadde vært greit både for artrosen i knea og helsa generelt. Men så er det så mye god mat da vettu, og så er det så kjedelig å trene😅 Må ta meg sammen. Lykke til, til oss begge🙋🏼‍♀️

      1. Ja, det er det å ta seg sammen og bestemme seg. Etterpå går det ganske greit, selv om noen dager er tyngre enn andre. Jeg er ikke så glad i trening med vekter og diverse heller, men jeg liker å gå korte og lange turer, og jobbe i hagen. Fin trim det også. Vi får heie på hverandre. Klemsiklem:)

    2. Ja de bivirkningene…. 🙁
      Men dette klarer du! Må man så må man – og når man vet at det ikke er annet som hjelper, da er valga ikke så veldig store.
      klems

      1. Jepp, må jeg så må jeg. Ikke noe valg akkurat. Heldigvis er det ikke så ille som de første dagene, så kroppen vender seg nok til dette også. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg