Helse, stillstand

Nei, det går ikke så bra som jeg hadde forventet. Jeg klarer fint trimmen min nå, og lever etter regelen at det er bare lov med godteri på lørdag. Det klarer jeg fint, men vekta? Den vil ikke ned. Må jeg sulte? Ikke vet jeg, men det føles så meningsløst slitsomt om dagen. Jeg vil ned i vekt, jeg vil jeg vil! Men det vil ikke kroppen. Nå har det stått stille i flere uker, så jeg må forandre på noe. Jeg trodde at når jeg igjen kom i gang med treningen, ville det gå lettere, men det gjør det altså ikke. Jeg sier at vekta på badet har satt seg fast på et tall!!!!! Nei da, det har den jo ikke, så jeg får bare fortsette. I dag måtte jeg prøve en finkjole jeg har, for å virkelig se at jeg har klart noe. Den “slang” rundt meg den kjolen. Om jeg skal bruke den til sommeren, må jeg sy den inn, myyyyye! Det ga motivasjon å se at jeg er forandret siden i sommer! Jeg ser det liksom ikke selv i hverdagen. På igjen……

14 kommentarer
    1. du er flink og har vært flink lenge ,jeg har hørt att hos noen der vekta stopper opp må en spise litt mer for å få fart på forbrenningen igjen .Hos meg har vekta stått stille etter jul med 2 kilo i + ,i dag gikk jeg på vekta med ytterlige 2 kilo i + så jeg må ta meg sammen og snu det fort ,for her har det vært lov med sjokolade og kake altfor ofte og 2 brødskiver har økt ttil 3 og 4 ,så i dag var det havregrøten igjen til frokost :=)

      1. Takk du. Ja, det har tatt tid, og nå står det stille. Blir litt desperat av det, men jeg gir meg ikke. Mer grønnsaker enn frukt må jeg tenke på. Men jeg er glad for det som er vekk og jeg kan trene mer også nå. Vi får heie på hverandre videre. Lykke til med ditt😁

    2. Noe må du jo ha gjort riktig, for kroppen har jo blitt mindre ettersom kjolen har blitt for stor. Kanskje du ikke skal fokusere på vekt, men heller på mål? Håper det løsner igjen, klem 🤗

      1. Ja, det har blitt kroppsforandring. Gøy å bruke målebåndet. Viktig å få ned livvidde, og det har jeg klart med treningen og kloke matvalg. Jeg fortsetter og det er godt å ha gjort en livsstilsendring jeg kan leve med videre!Klemsiklem😁

    3. Kast vekten! Det er jo når du ser selv ved at du prøver klær og ser at de slenger rundt deg at du vet at “det har skjedd nokka”! Når du trener får du og muskler og de veier mer vet du. Stå på, viktigste du gjør er å bevege deg…

      1. Så enig, for jammen er kroppen blitt forandret! Vekta kan stå der den er for meg, jeg jobber på likevel. Det mest spennende er om jeg klarer å få ned det blodtrykket til normalt. Men gjør jeg ikke det, så skal ingen si at jeg ikke har forsøkt! :)Takk for oppmuntringen og ha en fin dag! 🙂

    4. Det er helt klart vekten det er noe galt med, og ikke din vekt ☺️
      Når klærne begynner å slenge rundt deg så er det bevis nok på at du virkelig har vært, og er flink! 😀
      Ikke noe som slenger rundt meg 😁🙈

        1. Å, det var snilt sagt, men jeg burde få bort litt av livvidden jeg også, men orker ikke stresse med det. Prøver å spise sunt og søt i helger og ikke så mye, og det hjelper litt da 😉

          1. Nei, stress vil heller ikke jeg ha, men jeg vil helst slippe de dumme tablettene for blodtrykk. Jeg kan heldigvis trene så mye mer nå, og det kjenner jeg hjelper på kroppsfasongen. 🙂 🙂 🙂

            1. Det er så bra. Nå har jo jeg gått på blodtrykkstabletter i mange år, så jeg har slått fra meg den tanken for lenge siden, å ikke bruke dem 😉

            2. Ja, klarer jeg det ikke nå, så blir det vel tabletter her også, men jeg ville forsøke på andre måter først. Å holde meg i form har jeg jo ikke vondt av uansett! Klemsiklem:)

    5. Må bare si meg enig med de over her som foreslår å kaste vekta. Eller i alle fall sette den bort. Veit av erfaring at noen ganger kan tallet på vekta stå i ro i månedsvis, ja til og med øke, men kroppen krymper. Ikke godt å si hva det kommer av. Noen mener at det er vann i kroppen som har skylda. Men samma hva det er, så har du jo bevis på hvor sinnsykt flink du har vært 🥰

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg