Helse….

Hei dere. Nå kommer jag sakte men sikkert tilbake til bloggen igjen. Det langt ut i august og litt roligere igjen etter sommerferie, reiser og diverse. Helsa har jeg forsøkt å tenke på hele tiden, men uten at det har ødelagt noe som helst. Jeg har klart å holde meg til det jeg har lov til å spise, og ved Middelhavet bugner det jo av friske  grønnsaker og frukt. Klart det har blitt kaker og iskrem også, for det har jo vært sommer!

Det skulle være en aktiv sommer med mye turer, sykling og svømming, men sånn ble det ikke. Jeg følte meg mange ganger som denne figuren jeg lagde på stranda en dag. Allerede en uke ut i ferien, dundret krystallsyken på igjen, og i fjorten dagen var det bare å holde seg totalt i ro.

Men å være syk på et sånt sted vi var, er jo greit. Fire meter til havet, 35 grader i skyggen hver dag, god mat, en snill mann som handlet og fikset det meste, så jeg hadde det fint når den verste spyingen var over.

Men etter hvert ble de kjedelig å ikke kunne gjøre som jeg ville. Jeg kunne ta meg en dukkert, men svømme det gikk ikke, jeg kunne tegne og male,  men det er jo ikke akkurat det jeg vil gjøre hele tiden når vi er ved Middelhavet. Heldigvis ble det bedre etter hvert som ukene gikk. Det ble fine, enkle sykkelturer og opplevelser i det små. Jeg forsøkte å syklet opp i fjellet en dag, og jeg kom halvveis. Mannen syklet til topps, mens jeg ventet i skyggen. Etterpå ble det mat, og det var god mat ja!!!

Fint var det overalt med utsikt over hav og land, fugler og sikader som sang og en blå, blå himmel over meg.

Fine minner ble det selv om alt ikke ble som tenkt. Vel hjemme fortsatte bedrøvelighetene. Krystallsyken slapp endelig taket for denne gang, men da ble det på med antibiotika på grunn av en urinveisinfeksjon. Den kroppen, den kroppen. Nå er jeg heldigvis frisk igjen av det hele. Nå krysser jeg av for en fin høst. Sånne ting jeg har slitt med i sommer, er det ikke annet enn å ta, men helsa den jobber jeg videre med utover. Siden jul er 9 kg vekk, og snart venter kontrolltime hos legen….

12 kommentarer
    1. Velkommen tilbake! Høres ut som en fin ferie. Leit med krystallsyken. Plages med det selv men spyr ikke. Nydelige bilder du har tatt. Nydelig vær her nå. Flott resultat med minus 9 kilo mindre å drasse på. Har kost meg med is i sommer, men nå skal tilbake på sporet. Klem

      1. Hei på deg. Ja, den kroppen den kroppen. Ikke gøy med krystallsyke, og jeg spyr heldigvis ikke hver gang jeg har det. Kjempeglad for kiloene som er vekk. Det har gått opp og ned de siste årene, men nå ble jeg sint på meg selv og gjorde et krafttak. Føler meg så mye mer i form av den nedgangen. Her er det hett nå, og tordenen ruller. Lykke til med ditt opplegg og nyt sommerværet. Klemsiklem:)

    2. Velkommen tilbake til blogg. Ser du har hatt en nydelig sommer gjennom bildene dine, men skjønner gjennom teksten den har vært utfordrende. Men som du sier, det er slikt en må ta. Og ser at den grunnleggende helsa er du flink på, holde fokus. Jeg er faktisk også bedre i gang, har forsvunnet ca. 5-6 kilo siden våren. Men det er så mye som skal bort. Håper du får et positivt besøk hos legen <3. Klem

      1. Takk du. Ja, nå er det snart tilbake til normalen igjen etter en lang sommer. Jeg har kosa meg masse, selv om dagene ikke ble som planlagt. Godt man kan ha en plan B, som går å gjennomføre. Så glad du også er i gang. Helsa er så viktig føler jeg etter hvert som jeg blir eldre. Gleder meg ikke til legetime, men det er kanskje lurt. Mulig jeg kan bli gledelig overrasket? Det er jo bare å håpe. Ha en finfin kveld. Klemsiklem 🙂

    3. Godt å ha deg tilbake! <3 så trist at du var så mye syk i ferien – det er kjipt altså! Uansett har du samlet minner og fine bilder – og jeg antar vi får se mer etterhvert? God klem <3

      1. Så hyggelig da! Ja, det er dumt med sykdom, men jeg trøstet meg med at dette går over. Ikke alle er så heldige. Bilder kommer, for kamera har jeg jammen brukt. Klemsiklem:)

    4. Velkommen til bloggen, tråkig med sykdommen din altså!
      Men nå får vi håpe at det bare går fremover…
      Mange flotte bilder her – og virker som en perle av et sted…
      God klem..

    5. Så godt å se deg igjen her! Leit med den krystallsyken,jeg har aldri opplevd det, men kjenner mange…
      Godt du likevel har fått dokumentert fine feriedager, utrolig fine bilder!
      Og fint at formen tok seg opp da, så du kunne nyte noen dager hvertfall

      1. Tusen takk. Ja, hverdager er det vi har flest av så det er godt å komme i gjenge igjen med det meste. Ferien ble fin den, tross alt. Kosa meg med det jeg orket. Nå håper jeg det er lenge til neste gang jeg får en runde med den svimmelheten. Ha en finfin dag 🙂

    6. Godt at du fikk kost deg, og fikk utbytte av ferien til tross for sykdom.
      Det er noe vi ikke får gjort så mye med, men kjedelig at det skjer når du er borte og dere bare skulle kunne kose dere.
      Godt å “se” deg igjen. ❤️ Vært litt treg på blogg selv i det siste, så jeg har ikke fått med meg at du er tilbake ☺️

      1. Ja, vi hadde det fint likevel, men det var jo ikke sånn ferien skulle være. Sommer er uten blogg for meg, men nå vender jeg sakte tilbake. Klemsiklem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg