Helsetirsdag!

Hurra, jeg er i bedre form! Jeg sover ikke lenger som bedøvet hver natt, og har virkelig lyst til å være aktiv. Jeg smiler mer og har drømmer som er gode. Endelig framgang! Det er tirsdag og tid for helse. Ja da, helse er viktig. Det er november, grått og mørkt, men det går mot desember og masse kos. Det er alltid mye god mat på denne tiden av året, godteri står framme, og det er kaker til kaffen. Jeg skal prøve å holde på lørdagskosen nå også, men det er ikke alltid lett. Det nytter ikke å droppe maten heller, til fordel for godteri og kaker. Jeg kjøper inn frukt, så det kan være i fokus. Vitaminer trenger vi. Men om man spiser seg mett på god sunn mat, så frister ikke heller alt det godteriet for meg. Lykken er de kiloene som er vekk, og da kan jeg ikke tillate at de kommer tilbake, bare fordi det er advent og jul. Men kose meg skal jeg også gjøre. Det går fint, bare jeg begrenser meg. Julematen har ikke vondt at å ha masse grønnsaker og salat ved siden av. Her hjemme, som jeg tilbringer mest tid, går det fint. Jeg gleder meg til desember for klærne passer! Ny uke og nye muligheter!

14 kommentarer
    1. Det er dessverre slik at kiloene kommer mye fortere enn de forsvinner. Men i tida nå fremover må vi kanskje ha litt ekstra… Sånn at vi varer til nyttår? 😀 Bare tuller, det jevne er jo det beste 😉

      1. Ja, der har du rett!!!!! Jeg må bare passe på, for opp må jeg ikke nå. Endelig er blodtrykket normalt, og det skal det da jammen fortsette å være. Jeg tror at for meg er det så viktig at jeg fortsetter med kloke valg. Litt kos er greit, men ikke hele desember og ut i januar!

    2. du er flink og det er godt å høre att du er bedre og igjen kan smile :=) nei vi trenger ikke en hel masse søtsaker hver dag bare fordi det er jul ,litt kan en unne seg men romjulen er hverdager da kan en være mer tilbakeholden tenker eg

    3. Så godt å høre at du har det bedre 🥰
      Jeg må skjerpe spisinga, for jeg har ikke gått ned akkurat 😁
      Vi får kose oss med måte i jula 😉☺️ God klem ❤️

      1. Så godt å kjenne seg bedre. Nå håper jeg det blir bedre og bedre dag for dag. Mat må vi jo ha og litt kos skal jeg unne meg, men ikke hver dag kanskje. Klemsiklem 🙂

      1. Knallfint å kjenne at kreftene vender sakte tilbake. Enda ikke helt på topp, men det hjelper det hjelper. Ja, jeg ser fram til desemberkosen nå. Klemsiklem:)

    4. Dette er nesten den verste tiden på året når det gjelder å spise sunt, i alle fall for meg. Det er så mye kaker, og andre godsaker som står i skaper og på bordet å frister 😉 Prøver å kjøpe inn frukt og kose meg med også så det ikke bare blir søtt. Bra at formen din er fin 🥰 Ønsker deg en fortsatt fin tirsdagskveld, klem 🤗

    5. Du er flink <3 og jeg tenker som deg – jeg må alltid være flink og forsiktig, ellers spretter de forhatte kiloene på! Dette klarer vi – god klem <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg