Helsetur

Et evig strev mot bedre helse. Jeg går og jeg går i all slags vær. Om været er bra til søndag, skal jeg være med å gå en skikkelig lang skogtur på flere timer med flere. Jeg håper det ikke ender med at jeg må snu og gå hjem, uten at jeg klarer å gjennomføre det? Det starter nemlig med mange og lange, bratte bakker! Det er jo det verste. De fleste andre er yngre enn meg, og der går det unna! Jeg må forsøke å varme skikkelig opp først.

Jeg trener på om dagen i bakker og ulent terreng, oppover og nedover, gjennom våte stier og hopper over bekker her hjemme. Det blir sikkert bra. Jeg gleder meg til ryggsekk, matpakke og godt selskap. Vi skal gå fra tjern til tjern der jeg vandret i min ungdom. Jeg har gått der kun en tur siden jeg ble voksen, men som tenåring gikk jeg der ofte. Det er en time fra meg sånn omtrent, og der snør det i dag! Jeg krysser fingrene for at sola kommer innen helga, og gjør det mulig å gjennomføre.

10 kommentarer

Siste innlegg