Helt feil!

Stadig ser jeg noe nytt på disse bakeprogrammene som jeg må forsøke. Men dette fikk jeg ikke til? Heldigvis er det fullt spiselig likevel.

Det jeg gjorde, var å tegne på ferdighevet gjærdeig med en nesten limlignende masse av mel og vann. Det skulle bli helt hvitt etter stekingen, og lyse som et fint gitter på boller og diverse. Jeg tegnet på rundstykker, kanelsurrer og “blomster”!

Men det ble feil. Min bakst fikk noen dumper her og der, og det var det hele. På programmet bakte de skikkelig fete boller, kanskje mine var for magre? Men mitt var spiselig og godt. Så jeg får prøve igjen en annen gang.

Nå har jeg bakt ferdig for en stund. Marengskakene som jeg delte med slippepotten før jeg stekte, ligger trygt i kaketina. Men jeg hadde tatt av en liten del på siden av den som jeg delte for å se om det var vellykket. De bitene ligger i et Norgesglass klare til en dessert med bær og krem. Hvitveisbitene har jeg forsøkt og smakt, og så var det gjærdeig. Det ble mange kanelsnurrer og rundstykker. Pluss noen blomster med jordbærsyltetøy i midten, og melis til pynt. Nå er det bare å glede seg til “Mai, du skjønne milde…………..”

4 kommentarer
    1. Fristende bakst hos deg! Det er en stund siden sist jeg bakte… Men til helgen blir det Kvæfjordkake – som skal følge med til konfirmasjon 🙂
      Lag deg en fin fin torsdag 🙂 klems

      1. Det var en stund siden her også, men nå var det tomt i fryseren av bakst. Koselig å fylle opp litt igjen. Kvæfjordkake er herlig da. Lykke til med baksten. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg