Hjulet….

Hjulet er rundt, sier mange irritert. Med det mener de at alt ruller avsted, og plutselig har ting du trodde du rullet i fra, kommet tilbake!

Dette hjulet er også rundt. Min aller første heklebrikke, som jeg laget i 1978-79!!!!! Tenk som tiden har rullet avsted siden den gang? Jeg strevde så ille for å lære å hekle. Da jeg fant et mønster i Hjemmet med nybegynnerkurs, ble jeg ivrig. En slektning hjalp meg med det jeg selv ikke fattet, og så var brikken snart klar. Vi hadde sånne på flere bord etterhvert. Men nå har årene gått, og jeg hadde glemt det vekk, helt til jeg ryddet. Hva med å motere den opp i en ring, tenkte jeg. Før hadde mange sånne i vinduet hele året. Som sagt så gjort. Jeg monterte min i en sånn ring du kan sette i en blomsterpotte med eføy. Jeg lakket den først da, så det ikke ble rust på brikken min. Det ble koselig.

Mandag, og man burde være uthvilt etter helga, men den kjennes ikke sånn? Jeg skulle gjerne sprette opp som denne figuren og smile til verden hele dagen! Men jeg er så sliten, at jeg vil legge meg å sove midt på dagen. Det går da ikke an. Men sånn blir det når man sitter intenst over dataen i dager. Jeg rydder og rydder i filer, bilder, tekster, regnskap, skrivearbeider, selvangivelseskriving og masse annet. Så godt det skal bli å komme i mål med det som det går an å fikse selv. Ny data er gøy, men ikke bare gøy! Min gamle virker ikke lenger på flere taster og bokstavene er slitt vekk av tastaturet også. Ny data står ved siden av og lyser, men jeg må rydde på den gamle først. Så mye man har liggende! Den nye dataen har ikke det halve av lagringskapasiteten som den gamle, så alt må over på en ekstern boks. Men nå begynner det altså å hjelpe. Takk for det. Hjuet er fortsatt rundt og ting kommer og slår meg litt i bakhodet, men jeg skal klare dette også.

16 kommentarer
    1. Å sånn har jeg heller også. Lurer på om jeg ga den bort 😀 Har ikke husket det før jeg så din nå. Kjempefin! 😍God mandagskveld. Klem 🙂

    2. Du verden som du holder på. Den Hekla greia ble jo rene drømmefangeren. Vakkert. Ikke riktig så vakkert med pc rydding. Noe jeg burde gjøre. Begynner å få trøbbel med noen bokstaver,,,, sukk. Lykke til 🤗

      1. Har ikke noe valg. Det MÅ ryddes opp for å få en viss oversikt. Fryktelig mye å ta tak i og jammen finner jeg ikke tekster og dikt jeg nesten har glemt også. Drømmefanger kan jeg jo kalle det hjulet, for jammen drømmer jeg når jeg ser den i vinduet mitt! Klemsiklem:)

    3. Det blei kjempefint å ha den i vinduet! Tøft….. 🙂 Jeg har sånne overalt i hyller og på bord.. elsker sånne små brikker! Du er flink som rydder på pc – det skulle nemlig jeg også gjort! Klem <3

      1. Ja, ble fornøyd med den!!!! Heklebrikker har jeg i hauger, for jeg har fått så masse av slektninger gjennom årene. Pluss at jeg hekler litt selv av og til.Koselig håndarbeide og koselig til pynt! Klemsiklem 🙂

    4. hjulet var vakkert med den nydelige brikken i ,og figurane i stein ,ja jeg har tenkt att noe slikt vil jeg lage ,men hos meg har det bare blitt en tanke hi hi .Håper du kommer rundt med alt du skal rydde og ordne også ,ikke verdens kjekkaste arbeid det nei

      1. Tusen takk. Ja, de steinene de steinene. Jeg lager ofte sånt når jeg er ute i sommeren og fotografere det som et minne. Rydde er vel noe man må hele tiden. men jeg har ikke vært flink til å rydde dataen. Nå måtte det gjøres, selv om det er kjedelig.Ha en fin dag! Klemsiklem 🙂

    5. For et fint hjul! Og artig å finne frem fra farne tider – og så er det like fint – gode minner 🙂

      Jeg lurer på å få meg en PAD med tastatur når denne bærbare datamaskinen går kruken… er ikke sikker… men tror jeg skal gå for PAD med taster 🙂

      herlige bilder og jeg ønsker deg en god god dag Natheless <3 klem

      1. Ja, det ble koselig å se på!
        Her ble det nok en ny Laptop for meg, men den virker fin, med store bokstaver for gamle damer!!!! Takk for hyggelige ord og klem til deg 🙂

    6. Ja, det er mye arbeid med data og lagring og sortering av filer. Øynene mine gir opp lett for tiden.
      Jeg tenkte på gamle heklebrikker som min mann arvet fra bestenoren hans som jeg bare lagret i en skuff da jeg du hadde laget. Det har også gitt mye glede sikkert den tiden.
      Steinene med ulike figurer…det er artig.
      Her jeg masse inspirasjon. Takk:)

      1. Uffda, når øynene streiker er det ikke gøy. Det tar tid å rydde data så da må man hvile litt innimellom. Heklebrikken blir jo ikke ødelangt av dette. Når jeg blir lei er det bare å rekke opp den siste heklekanten og så er det brikke igjen. Fint jeg kan inspirere. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg