Hopp og sprett.

Jeg liker ikke helsestudio jeg. Så rart sier mange da, men de liker ikke å gå tur i naturen. Vi er forskjellige vi mennesker. Jeg elsker å gå i variert terreng og ikke sånn rett bortover vei. Klart jeg går det også, men det er ikke mine trivselsturer. Det er ren trim uten å se til høyre eller venstre, ikke stoppe opp og ta bilder av blomstene i veikanten, eller bare lytte til fuglesangen.

Så var det helsestudio da. Joda, jeg har vært innom det som ung. Vi hadde det på skolen. Jeg likte ikke de maskinene vi skulle jobbe med igjen og igjen. Vi hadde et helt nytt helsestudio på skolen, likt som det på idrettshøyskolen fikk vi vite, og det skulle brukes. Jeg likte bedre timer med jassballetstil, hopp og sprett. Etter de tre årene på videregående, har jeg aldri vært innom et helsestudio. Burde jeg det tro, etter snart 45 år???? Noen mener det er bra for oss. Hadde jeg ikke beveget meg ellers, så hadde jeg vel vært enig. Jeg går ofte turer meg andre på min alder som tilbringer timer på sine helsestudioer, og de er da ikke så mye mer spretne enn meg? De er sikkert sterkere i armene og har mer muskler, men mange har ingen kondis, og ikke liker de å gå i ulent terreng heller. Skal vi hoppe over en bekk og balansere på steiner, holde oss i greiner for å komme opp i fjellet, eller krype under tunge greiner, så går det liksom ikke. Nok en gang må jeg si, vi er forskjellige. Det viktige er nok å finne en trimform som du vil holde på med resten av livet.

8 kommentarer
    1. vi er forskjellige og jeg tror att det hjelperbare en kommer ut av gostolen og gjør daglige gjøremål i hus og hage og går turer uute ,tar trappen og ikke rulletrappen ,ja bevege seg rett og slett

    2. Jeg har ikke noe i mot helsestudio, så lenge det ikke er fult av sånne personer som er mer opptatt av å se på seg selv i speilet. Eller ler av andre som ikke ser ut som de gjør selv. Ellers så er det nok mer avslappende og befriende å gå ute i naturen å samle inntrykke 🥰

      1. Jeg har heller ikke noe imot det, men jeg tror jeg venter med å oppsøke et sånt sted til jeg må. Noen ganger bare må man jo ha hjelp til å trene for å bli bedre av noe for eksempel. Jeg er så glad jeg kan gå ut i naturen og finne ro og bevege meg der. Det blir mange inntrykk, og ikke minst bilder! 🙂 Ha en fin kveld 🙂

    3. Vi er forskjellige, og som svigerfar pleier å si: Ut å gå i naturen, dropp treningsstudio. Han har aldri vært på et treningsstudio, men har holdt på i skog og mark, hogd ved med øks, flyttet tømmerhus, og plukket bær og mye mer. Han har vært sprek hele tiden og sterk som en hest. Hadde det ikke vært for flere tilfeller av kreft o.a.så ville han nok blitt 100 år, men det tror vi dessverre ikke. Han er nå 90 da, ingen dårlig alder uten å ha vært på treningsstudio 😄
      Herlig å gå på svaberg og i skogen. Flotte bilder! God klem❤️

      1. Ja, det viktigste er nok å være i aktivitet jevnt og trutt. Men noen elsker treningsstudioet og kanskje jeg forandrer meg med årene jeg også. Det er jo lov å forandre mening.:) Klemsiklem og takk 🙂

    4. Jeg er helt enig med deg! Selvom jeg trener på mølla og går mye i gatene, er høydepunktene skauturer eller svabergturer som din her….! Og du – det øverste bildet i midten er heeelt konge <3 klem

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg