Høstkos.

For meg er høstkos fargede løv, solsikker, stearinlys og strikketøy. Så fint med litt roligere dager kjenner jeg. Etter koronaen i vår, har jeg ikke fått tilbake den vanlige energien min. Jeg vil fortsatt, og står på, men blir så alt for fort sliten. Kroppen vil ikke det jeg vil, men jeg kjenner andre som har slitt med det samme, og de er nå mye bedre etter noen måneder. Tålmodighet er visst noe jeg må trene på. Heldigvis er jeg ikke så trøtt lenger. I sommer orket jeg ikke kveldene. Så leit når man ikke klarer å følge med i en samtale, eller på et tv-program, for man bare gjesper. Sakte kjenner jeg at kreftene vender tilbake. Så det er bare å trene på.

I sommer fikk jeg en tanteprinsesse til. Hurra! Så utrolig koselig med de småjentene mine. Tantebestemor er det fint å være. Jeg har strikket litt av hvert til dem, og nå er det den største som skal ha en drakt til nissefesten i barnehagen i desember. Koselig med småstrikk. Dette blir en selekjole, jakke og lue. Kanskje blir det votter og en bukse senere. Oldebarnet trenger også strikketøy, så det er bare å strikke på. Føler meg heldig og lykkelig over nye familiemedlemmer ja.

10 kommentarer
    1. Skremmende med de senvirkningene av C , men tenker de aller fleste blir bra igjen selv om det tar tid. Tålmodighet må man ha ja… strikking gjør jeg nesten kun på nattevakter, godt å ha noe på hendene. Fine ting du holder på med og heldige prinsessen😀🤗

      1. Ja, det er så merkelig at man ikke kan trene som man vil liksom. Ikke det at jeg er så flink, men jeg liker å gå opp bakkene uten å måtte hvile etterpå? Heldigvis er jeg så mye bedre, så jeg gir meg ikke.
        Jeg strikker mest på høst og vinter, for det er koselig synes jeg. Nattevaktstrikking er lurt, for da holder man seg jo våken og samtidig lager fine ting, mens andre sover. Takk for hyggelige ord og ha en vakker helg. Klemsiklem 🙂

      1. Veldig koselig det altså. Jeg er jo heldig å ha de nær meg, så jeg kan se dem ganske ofte også. De vokser jo så fryktelig fort. Ja, jeg håper energien kommer mer og mer. Denne uka har det gått ganske fint, men jeg har en egen evne til å ta ut for mye da. Man burde porsjonere litt mer liksom. I dag skal jeg bare slappe med annet som er roligere enn å skure skap og hyller. Klemsiklem. 🙂

    2. vi har ikke hatt corona og jeg håper vi slipper ,men vi hvet aldrig,du må bare være tålmodig ja så blir det vel bedre etterhvert ,herlig småstrikk i deilige farger ,her strikkes det også ,det meste er julegaver ,men koselig det nå som det bøtter ned ute

      1. Ikke alle blir dårlige i det hele tatt, det er det som er så rart. Noen aner ikke at de har hatt det selv om testen er positiv. Men jeg skal ikke klage, for det går fint fremover. Litt etter litt kommer jeg meg nok utover høsten. Koselig med strikking på høst og vinter synes jeg. Gøy å lage litt til de små, for det går jo så mye raskere enn store gensere. 🙂

    3. Ikke noe godt å kjenne at kroppen sliter. Håper det bedrer seg, for det er slitsomt å føle seg så trøtt og sliten.
      Koselige høstsysler 😀 Klem ❤️

      1. Nei, det vet jo du bedre enn meg. Heldigvis er jeg mye bedre, men dette er så rart. Jeg pleier jo å være i full fart, men nå må jeg fordele oppgavene ja. Men det går det også. Klemsiklem:)

    4. Jeg skal også bli tantebestemor, eller by-bestemor. Det er min søsters sønn som får barn snart, og kjæresten hans synes det var fint om jeg var bybestemor, Og det høres litt kulere ut en gammeltante 😀 Så mye herlige farger i dette innlegget 🙂

      1. Så koselig. Gratulerer. Herlig å være tantebestemor. Bybestemor hørte da enda finere ut. Bare å glede seg. Klemsiklem med masse høstfarger! 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg