Høsttegn?

Leter du etter høsttegn? Jeg trenger ikke å lete, for det er overalt her.

Herlig med de vakre fargene på tagetesene i september.

Ringroser er det også i mengder nå. Herlig med farger. Høstfarger!

Kornet er tresket og i kantene står det igjen massevis til meg, som jeg kan pynte med.

Rådyrene venter ikke på høsten. De er lykkelige så lenge enga er grønn. Gøy å se dem, fru Fotflekk og ungen.

Jeg fant høsttegn i massevis og mer kommer. Tror det blir fint jeg. Heldige meg som liker årstidene.

 

14 kommentarer
    1. Ja høsten er nydelig med alle fargene… jeg blir litt melankolsk hvert år høsten er her, skulle gjerne ga flydd sydover med fuglene… heldig du som liker årstider

      1. Melankoli hører høsten til, men jeg liker den følelsen også. Litt vemod over en sommer som er over, og forventning til fargen er det nå. Så kommer den stille tid, men løvfall og en nesten sorthvit natur, før rimfrost og snø overtar. Vemodig det også, men en tid for roligere dager føler jeg. Ja, jeg er vel heldig som elsker årstidene og nyter alt vær. I dag regner det her og jeg synes det er så koselig med stearnilys, strikking og helg. Eplekake har jeg igjen i frysa som jeg kan ta opp og jeg har funnet fram raggsokkene. Vi må forsøke å nyte det vi har, for plutselig er det sommer og sol igjen. Klemsiklem 🙂

      1. Ja, det er overalt her allerede. Villvind og hegg har tatt fram rødfargen og bjørka begynner å bli gul. Nydelig med alle fargene. Ha en fin dag. Klemsiklem 🙂

    2. Nydelig, du fanger så mye vakkert. 🤗 Slipper å lete etter høsten her, den har vært her lenge. 🤗 I natt var det minusgrader her i bygda. 🤗 Sender gode tanker. 🤗

      1. Tusen takk, så koselig sagt. Høsten kommer snikende fram den og vifter med alle sine vakre farger. Minusgrader har vi ikke enda, men i dag fikk vi ENDELIG regn. 13 pluss er det i bygene så det er tid for innekos og stearinlys. Klem til dere i helga 🙂

    3. Her hos meg må jeg nok lete etter tegn på høst, for de har ikke kommet enda. Temperaturen synker, så det blir nok ikke så lenge før bladene skifter og tar på seg høstkåpene sine. Ha en fortsatt fin lørdag, klem 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg