Hva er viktig?

Hva vil du ikke miste av verdier? Noen ganger tenker jeg sånn. Det er så mye vi eier, men er det av verdi om vi måtte velge? Hva ville du ta med deg om du skulle flytte fra der du bor og til et bittelite krypinn uten plass. Er tallerkener og kopper viktige da, eller vaser og håndklær? Nei, for meg er det viktig med ting og tank som har en historie. Noe som gir minner og gjenklang i sjelen. Om jeg har mange blomsterpotter og boller spiller da ingen rolle. Men den etter farmor er viktig. Ta ikke ifra meg noe som jeg ikke kan erstatte, tenker jeg. Jeg har laget meg en diktbok. Nei, det er ikke sant, jeg har flere. De er for meg verdifulle. Det er dikt jeg har klipt ut av blader og tidsskrifter, eller fått tilsendt av venner og familie, dikt jeg har skrevet selv og limt inn sammen med bilder og annet i permer. Det er noe som gleder meg og jeg tror det vil glede meg resten av livet også. Jeg setter ikke inn dikt bare for å gjøre det nå. Det gjorde jeg da jeg var tenåring. Jeg hadde eldre søsken som lagde sånne bøker og bestemor. De leste og satte inn, skrev av fra bøker og dekorerte. Jeg ville jo gjøre det samme, men den gangen forsto jeg slett ikke verdien av et dikt eller fine ord. Jeg bare limte inn det de andre hadde lagt fra seg. Men den boken er verdifull nå. Nå leser jeg og forstår og angrer ikke på at jeg tok vare på det. Dette har ikke verdi for andre, men det har det for meg….

3 kommentarer
    1. Når jeg tenker på hva jeg skal ha med meg. er det alltid album og harddiskene med bilder og filmer av familien. Det er det viktigste. Alle dagbøkene til mamma og mine kunne jeg også tenkt med å ha videre.
      Ellers får resten være selv om det er en del ting med affeksjonsverdi jeg gjerne vil ha.
      Alt annet kan erstattes 😉🥰

      1. Så enig. Bilder og harddiskene er så viktig for meg også. Det er uerstattelig det. Noen ganger blir det tanker om dette. Noen av mine venner flytter jo i leiligheter om dagen, og det er litt av en jobb å velge hva som skal med skjønner jeg. 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg