Hva finner man på?

Nytt år og nye muligheter. Hva gjør man da? Jeg har ikke helt funnet rytmen i det nye året, men det kommer vel, når hverdagen banker på igjen. Fortsatt er det julepynt og kos her hos oss.

Vanligvis baker jeg kransekake til jul, men i år ble det jammen kjøpt en fra butikken. Så fin eske, tenkte jeg. Se det vinduet da, ja for det er vel et vindu?

Jeg fant fram en skapt kniv og skar ut litt vinduer på de to andre sidene også, og så ble det malt med hvitt. Et par strøk måtte til, før det ble bra. Jeg prøvde med både en lysslynge og et kubbelys for batteri. Begge deler var da fint, og nissen min smilte.

Jeg satte en liten jente og noen små trær inni, og så ble det jammen en som tittet ut på meg der innefra. Utrolig gøy å bruke det man har og lage pynt av det. Dette lagde jeg i dag. Jeg tror at etter jul skal jeg lime inn noen “glass” I vinduene og finne på litt annet til neste jul med denne esken.

16 kommentarer

Siste innlegg