Hva med deg?

Liker du vinteren? Ja, ute er det vinter og vakkert. Sola har skint så fint på nysnøen i dag. Jeg elsker å ha vinter for en stund, og så får vi vår. Andre jeg kjenner forstår seg ikke på meg, men det blåser jeg i. De kler seg i tynne klær og joggesko, bare ankler og tror det er vår, bare kalenderen sier februar liksom. Men det er vinter. Jeg trenger ikke fryse tenker jeg. Om de synes jeg kler meg som en ball, så blåser jeg i det. Jeg koser meg på mine turer og kan lage engler i snøen om jeg vil. For med ei god hette, varmt tøy og støvletter, lurer ikke snøen seg inn noe sted. Herlighet så deilig og hvitt, lyst og trivelig.

Ellers har jeg fikset mer kakepynt i dag. Roser, prestekrager, hjerter og bittesmå forglemmegei. Blomstene minner om det som skal komme framover. Tenk hager, skog og eng fulle av blomster. Vi har mye å glede oss til.

 

24 kommentarer
    1. NEI, jeg liker ikke vinteren og kuldegradene. Noe som har med at kroppen min stivner helt til og jeg klarer nesten ikke å bøye leddene mine. Idyllisk og vakker, å ja helt klart 🥰 Så flott kakepynt du lager, dette kan du 😊

      1. Skjønner den da. Ikke lett når leddene reagerer. Vakkert er det, men det er ikke gøy når det blir sånn. Jeg tåler veldig dårlig kulde selv, men jeg er jo heldig å kan være ute litt og så gå inn igjen. Nå gleder jeg også meg til vår ja. Ha en vakker dag med håp om varmere dager!

      1. Takk du. Vinteren hos deg kan jo være fryktelig lang da. Her hos oss er det ikke mange ukene før snøklokkene titter opp, og før jul er det jo som regel ikke snø lenger, som i min barndom. Vakkert er det ,ed det hvite, og for meg er det fine barndomsminner med lek og moro i vinteren. Men hjelp så mye jeg frøs da også. Det liker jeg slett ikke. Jeg fryser alt for lett, og det er ikke godt. Det å sitte ute og lage mat i naturen på vinteren, er for meg skikkelig ubehagelig. Jeg fryser der jeg sitter, og jeg fryser i timesvis etter at jeg kommer inn. Men våren den er god! 🙂

    2. Så mye spennende kakepynt, og kaka du skal lage gleder jeg meg til å se.Tror du allerede har lovt å vise den :). Vinteren ja, har ønsket å komme meg ut på ski…satser på neste år. Men kle på seg må en, ull og ull :D. <3

      1. Ja, jeg gleder meg til å lage denne kaken, men er livredd selskapet blir avlyst i siste liten på grunn av denne dumme koronaen. Ja, jeg skal vise den når den er ferdig. Ski ja, det snakket vi om her om dagen. Det verste er at jeg er så ute av trening, at bare en liten kneik skremmer meg. Jeg har visst blitt gammel……

    3. Jeg elsker vinteren når den er stabil.
      Denne vinteren har vært rotete og full av storm og regn og orkaner….

      Nydelig pynt og glede inn i den nye våren som er på vei 🙂

      klem

      1. Tusen takk du. Ja, det værste de siste årene er at været er så ustabilt. Her er det spådd snø i dag og så regn. Når det blir glatte veier om og om igjen, lengter jeg virkelig vekk fra vinteren også. Klemsiklem:)

    4. De som klarer å glede seg over snø og vinter, har flere gleder enn de som ikke gjør det, siden snø og vinter likevel er her… 😀
      Nydelig kakepynt 🙂

    5. Som deg så er jeg glad i snøen, å kle meg godt og gå ut og nyte den litt. Har vært litt lei fordi det har vært sånn jojovær, men når det er vinter, så vil jeg ha snø. Helst stabilt, med litt kuldegrader og sol innimellom. Da bare nyter jeg!

      Fine blomster til kaka, du er flink! 🙂 Ha en fin torsdag. Klem <3

    6. Jeg er ikke så glad i vinter, men jeg er jo like mye ute som jeg pleier ellers uansett…! Bare å kle seg, så blir det så koselig! Her var det mye lekker kakepynt altså….. 🙂 klemmer

      1. Ja jeg tror at vi som kommer oss ut får en bedre vinter enn de som sitter inne og venter på våren. Gøy med fest, så jeg kan pynte en kake igjen. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg