Hva skjer?

Noen ganger tenker jeg virkelig, hva skjer??? Jeg makulerer flere år av mitt liv liksom. Lese, vurdere, ta vare på, eller kaste? Det er ikke lett å vite hva man skal gjøre med det man har i huset. Vil jeg at barna mine skal lese det jeg har skrevet ned i frustrasjon eller lykke? Vil jeg ta vare på det selv, eller vil jeg bli ferdig med å bli minnet på ting hele tiden? Noen ganger må man bare være litt hard mot seg selv. Rett i makuleringsmaskinen med en haug.

Men annet er skatter jeg vil ta vare på for meg selv. Hva andre gjør med det etter min tid, bryr jeg meg ikke om. Men jeg må kunne ta det fram, tenke og minnes. Jeg skriver, tegner, limer inn og lager en rar dagbok av det. Noen ganger farger jeg det med friske farger, andre ganger limer jeg inn foto eller bilder fra et ukeblad, et dikt jeg har funnet eller skrevet selv, en bit av en tapet, navntrekket til noen som har gått foran og så videre. Nei, jeg skriver ikke hver dag, ikke hver måned en gang. Min bok har jeg hatt i mange, mange år allerede. Noen år har en side, andre år har mange. Men det er en minnebok for meg. Jeg vet hvorfor jeg skrev det jeg skrev, og bare jeg. Andre vil ikke ane hva de dagene handlet om. For meg er dette en skatt. Prøv selv om du vil ha en sånn minnebok/dagbok. Det er verdifullt for meg i hvert fall.

6 kommentarer
      1. Ja, det er en annen form for dagbok. jeg skriver litt sånn også og det er lurt, for det er så greit å bla tilbake om begivenheter. Min mamma skriver også dagbok og været,temperaturer og hvem som kommer og går i livet. Artig. Klemsiklem:)

    1. Jeg har tenkt på det lenge, men det er bare at jeg ikke kunne skrive uten feil og da er det vanskelig å hviske bort. Derfor jeg
      skriver på pc isteden. Men jeg kunne tenke meg det. Når jeg har fått ånden. Du er flink.)

      1. Takk du. Sett i gang. Jeg har en bok med litt tykke ark, uten linjer. Skriver jeg feil, så klistrer jeg bare over det og retter opp. Noe skriver jeg på dataen også, og skriver det ut etterpå. Så kan jeg klippe og lime så det passer inn, mellom tegninger og bilder.

      1. Jepp, en skikkelig minnebok som jeg stadig tar fram, leser, retter opp, legger til eller limer over. Her bestemmer virkelig jeg. Sett i gang. Jeg har en bok med litt tykke ark, uten linjer. Skriver jeg feil, så klistrer jeg bare over det og retter opp. Noe skriver jeg på dataen også, og skriver det ut etterpå. Så kan jeg klippe og lime så det passer inn, mellom tegninger og bilder.:) Målet er ikke å skrive mye der, men litt når det virkelig er noe jeg vil minnes eller tenker på. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg