Hvem er du, hvem er jeg….

Hvem er vi? Vi har alle våre masker å bære, på godt og vondt. Vi bære en når vi treffer foreldre eller søsken, en med barna våre eller andres barn, en annen med venninnene, en med naboen og nok et nytt ansikt bærer vi foran kjæresten kanskje. Vi utstråler forskjellig, etter humør og dag. Det er slett ikke feil å bære alle disse maskene. Sammen danner alle maskene vårt eget ansikt. Jeg hadde en maske i kjelleren som jeg har støpt av gips. Det fikk meg til å tenke over litt av hvert.

Her på blogg er det jo lett å skjule seg bake en maske. Med sminke, filter og pynt, kan vi fremstå som unge og spennende, om vi vil. Hvem er jeg for eksempel? Noen vet det, for de har truffet meg, andre lager seg bare et bilde i hodet av hvem jeg kan være. Bare se her hvor forskjellig masken ble, etter som hva jeg la rundt ansiktet. Men øynene er de samme…..

Jeg testet med det ene og det andre, men så fant jeg løsningen. Vi kan være konge eller dronning i eget liv. Være oss selv, som vi er. Vi er bra nok!

Da spiller ikke lenger alder, yrke eller kroppsform noen rolle. Vi vil skinne og øynene våre vil stråle, og andre blir møtt av vennlighet.

 

 

18 kommentarer
    1. Er SÅ enig..selv om ja – vi trenger noen masker, så er det nettopp dette med å takle å være seg selv.. å være dronning (eller konge) i eget liv er superviktig.
      Jeg hadde et skilt en gang, der det sto “Queen of Fucking Everythig”…og det “alt” var da ment som livet mitt.. men svært få forsto det, hehe =)
      Ha en flottersfin torsdag =)

      1. Ja, ikke alle forstår sånn symbolikk og det er kanskje det samme, for vi skjønner det!!!!! Jepp, vi skal være dronning i eget liv. Klart det! 🙂 Men noen ganger må jeg ta på en maske, for å få en fredelig og nøytral stund med andre omkring meg. ha en fin dag. Klemsiklem:)

    2. Så sant. Jeg håper bare at det er godhet som viser i ansiktetene våre. Jeg tenker også på ulike ansikt når jeg lager stoffdokkene:)

    3. Så flott innlegg! 🙂 Ja, det er vel sant det, at uansett så har vi en eller annen maske på, etter hvem vi er sammen med. Noen slapper vi mer av sammen med enn andre, og da kommer kanskje mer den vi virkelig er fram. Flott maske du lager! 🙂

      1. Tusen takk. Ja, jeg har tenkt mye på det opp gjennom årene. Vi er flinke alle sammen, til å skifte maske etter hvem vi er med føler jeg. Tror det er helt nødvendig. Jeg liker ikke at folk leser meg som en åpen bok liksom, da er det bedre å ta på seg den hyggelige maska og ta vekk den som avslører alt. Klemsiklem.)

    4. Det ER så sant, vi er det, gode nok. Faktisk er vi helt perfekte som den vi er. Vi er konge og dronning i vårt eget rike, egentlig. Har vi alle vært klar over det hadde det ikke vært behov for å trykke hverandre ned, men i stedet løftet hverandre. For et samfunn det har blitt. Men masker er kanskje litt som språket, vi må bruke de for å kommunisere. Nydelig illustrasjon, ble så fin med krone, vakkert innlegg <3.

    5. Tusen takk, for fint innlegg.
      Fine masker her altså….litt filter har jeg på jobb, hvis ikke hadde jeg ikke hatt noen jobb.
      Ellers helt meg sjæl…….<3

      1. Takk du. Ja, på jobb får man ta fram en maske, for der må man gjøre jobben sin og slett ikke leke dronning, om man ikke er sjefen da. 🙂 🙂 🙂

    6. Sant nok – det er forskjellige masker som tilsammen er MEG! Jobbmaska er den sikre, rolige typen…. mammamaska er den snille, bekymrede, tålmodige typen……. aleinemaska er heeeelt avslappa typen….. = meg! Fine masker dette – og jeg er virkelig dronning i eget liv nå! Klemmer <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg