Ikke alt blir som jeg vil.

Helga ga oss mengder med snø, før det kom mildvær og regn. Jeg var hundevakt, og det var ikke alle turer ut som var like fine som her på bildet. Men i dag tidlig var det enda verre. Ikke lett å være bilist eller gående. Hos oss har det vært fryktelig vanskelig. Glad jeg kunne jobbe hjemme. Biler, busser og trailere sto på kryss og tvers på holka. I kveld er det litt bedre, men nå snør det, før regnet!!! Hva vil morgendagen bringe? De sier det blir verre, og vi som MÅ ut å kjøre. Det har vi ikke lyst til, men vi krysser fingrene for bedre forhold enn de spår. Går det ikke, så går det ikke, har vi funnet ut.

I ettermiddag ble det litt baking. Muffins med ostekrem og syltetøy, men en meliskledd pepperkake på toppen. Men hakket sjokolade og kakekrymmel ble det greit. Kremen var helt vrang i dag, men den var god. Jeg bakte noen små kranser også, som havnet rett i frysa. De kan jeg servere til multekrem for eksempel. Det røde er gelé. Jeg skulle prøve å lage noen julekuler, men de gikk i tusen biter, så da ble det dessert i dag i stedet. Nei, alt blir ikke som tenkt. Verken med været eller baksten, men jul blir det likevel. Jeg tar det som det kommer.

 

8 kommentarer
    1. Baksten din så veldig deilig ut, godt å kose seg inne nå i dette føret..
      Får håpe det blir bedre i løpet av natten.
      Kos deg med all godisen og det smaker best nå synes jeg…Halve gleden med jula det! Klem..

    2. baksten såg skikkelig deilig ut ,kreativt og helt annerledes enn folk flest serverer det :=) mye vær ,våknet til isholke her også i dag ,9+ men nå er det 7 + :=) tror det er godt strødd på veiene våre da håper det,ha en fin dag

      1. Tusen takk. Gøy å pynte kaker synes jeg. Her er heldigvis veiene bedre etter nattens regn. Men hva det blir mot kvelden igjen, kan jo bli spennende. Ha en finfin dag 🙂

    3. Huff… akkurat sånt vær og føre er en av de tingene som gjør at jeg ikke fordrar vinter..
      Men baksten din likte jeg..ser skikkelig godt ut 🤩 Håper du får en fin dag og kan bevege deg trygt ute 🥰

      1. Ja, her var det ufremkommelig en stund på dagen. Men i går var det greit. Vi kom både dit vi skulle og hjem. Tåke, regn og ufyselig, men ikke glatt!!! Koser meg med litt bakst til jul. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg