Ikke alt blir vellykket!

Dette var ikke lett, så vellykket ble det slett ikke. Å pynte pepperkaker med melisglasur var vanskeligere enn hva jeg hadde forestilt meg.

Klart jeg har pyntet pepperkaker før med både melis og nonstop. Det har gått så lett som en plett, men dette her, var ikke gjort på en to tre. Jeg er kjempeglad for at jeg forsøkte med bare en eggehvite, sitronsaft og melis og ikke med fire eggehviter som det sto i oppskriften. Min porsjon var mer en nok for en førstegangsdame i faget. Blandingen skulle vispes, så den ble hvit og tykk. Så skulle man tegne konturene på kaken. Lett tenkte jeg, men hadde jeg rett konsistens?

Så skulle man blande litt vann i røren,så den ble mer flytende og fylle opp hulrommene. Men min røre ble for tynn og den stakkars snømannen ble veldig tynn til slutt. Det rant over med melis kan man si! :

Først lignet de spøkelser og etter litt søl med rød kondittorfarge, ble det ikke bedre. Jeg tror jeg skal hold meg til stjerner og prikker som jeg føler at jeg mestrer. Men gode er de! Peppekaker med skikkelig søtsmak!

12 kommentarer
    1. De ble skikkelig artige de da, men ser at melisen er for tynn ja 😉
      Den burde nok vært slik melisen jeg bruker på pepperkakehuset. Den er ikke rennende, og det blir akkurat slik du vil ha det 😀
      Så spøkelsene med en gang, og det er jo moro med annerledes pepperkaker 🙂🤗

    2. Synes det ble fint jeg! Kanskje du får bedre til neste gang. Skal lage pepperkaker, men uten glasur og ha i en liten boks som mannen kan a noe å kose seg med.

      Ha en fin lørdagskveld.

      1. Morsomt ble det i hvert fall. Jeg må forsøke en gang til, for nå tror jeg jeg skal klare det bedre. Øvelse gjør mester heter det jo!Koselig med litt pepperkaker og gløgg i adventstiden synes jeg. Klemsiklem 🙂

    3. Vettu, jeg syns de ble veldig fine og så stemningsfulle. Så du må ikke gi deg med dette, ser ikke de er mislykket på noen som helst måte. Klem <3

      1. Herlig du! Jeg vet hvordan jeg ville ha det, og sånn ble de ikke. Men de er fullt spiselige og artige da! Jeg skal forsøke igjen, selv om jeg sa jeg ikke skulle det. Klem 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg