Ikke få panikk!

Det gjelder å ikke få dårlig samvittighet og skamme seg. For hva? Jeg spiste ute i går, og det ble pizza, på en torsdag!!!! Det var så godt, og jeg tok to biter mer enn jeg hadde tenkt. Men jeg trenger ikke få panikk. Jeg skal spise litt av hvert, og i dag er det bare å fortsette med planen min. Tilbake til normalen, så går det så bra så. Men jeg kan ikke tillate meg sånt hver dag. Det er ofte store fristelser der ute. Litt, men ikke mye, går bra, bare jeg ikke blir for sulten. I går var vi ute og kjørte i timesvis, og lunsjen, den ble det ikke noe av. Jeg var supersulten når pizzaen endelig sto på bordet på spisestedet.

Hadde denne turen vært planlagt og ikke spontan, så hadde jeg tatt med et par knekkebrød i veska. Det hadde jeg alltid før. Jeg reiste mye rundt i bil med jobben, og det var slett ikke alle steder man fikk tak på mat i en fart. Å bli for sulten er ikke bra, når man skal passe vekten. Nå er matboksen min igjen på plass i veska. Klar for nye oppdrag!

18 kommentarer
    1. Det er godt å unne seg en matbit ute en gang i blant. Ja, jeg mener på restaurant eller kafé og sånt. Men som du sier, ikke for ofte.
      Jeg må jo passe vekta andre veien selv for tiden. Men det er ikke så lett når ikke så mye smaker godt. Så jeg spiser små porsjoner fordi jeg må. Kake kan jeg såvisst unne meg, uten dårlig samvittighet. Men det er jo ikke så mye næring i den da.
      Men jeg savner å gå ut og spise. Nå er det ingen vits. For jeg smaker såvidt på maten som jeg likevel må betale for. Men jeg savner det koselige og sosiale ved det.
      Ha en strålende fin dag i dag, med matpakke ♥ Klemmer ♥

      1. Uff, du har et mye verre problem. Føler med deg her, for det er ikke lett å spise når det ikke smaker. Meg smaker jo det meste. Men litt av hvert, så fikser jeg det nok. Nyt dagen din som best det går. Klem fra meg 🙂

    2. Helt enig, ingen grunn til panikk ❤️
      Lurt å ha med mat, ja..det har faktisk jeg også, da jeg aldri veit om jeg blir borte i en halvtime eller et halvt døgn😉
      Ha ei riktig flottersfin fredag

      1. Nei, jeg fikk ikke panikk. Ja, du kjører rundt og vet hva jeg snakker om. Litt tilgang på enkel mat i veska er smart det. God helg. Klemsiklem:)

    3. En matpakke er bra å ha. Og noen ganger må en også ha lov til å skeie ut. Så et dansk program i går, om folk som gikk ned i vekt. Jeg må også ta tak, har opplevd at et kosthold opp mot karbo funke bra, masse protein og lite karbohydrater. Slipper sultfølelse. Men motivasjonen, må få opp tiltakslysta…og så henger alt dette så fryktelig sammen. Nyt dagen din på hjul. <3

      1. Ja, igjen og igjen, litt av hvert. Matpakke av og til, og spise ute av og til. Så på den danske jeg også. Det gjelder visst å ta tak og holde seg til en god livsstil. Hva man velger av plan, er opp til hver og en. Mottivasjon er nok det viktigste. Kos deg på lørdagen. Klemsiklem:)

      1. Ja, det er lurt å ha litt i veska eller ryggsekker. Men har man det ikke, så får man ta den maten man får ja. Det er dag bare et måltid og så får jeg fortsette med kloke valg igjen.

      1. Ja det er i hvert fall det dummeste jeg gjør. Da glemmer jeg liksom alle forsetter. Men det er bare å fortsette etterpå. Takk du. Nyt dagen og klemsiklem:)

    4. Ingen panikk, du klarer det! 😀 Jeg har alltid med matpakke, også om jeg bare skal på bytur og jeg vet jeg ikke rekker hjem til lunsj. For det første så synes jeg matpakke ofte er bedre enn å kjøpe et eller annet, og for det andre så sparer jeg penger. Dessuten blir det ofte pølse i brød hvis jeg går forbi Narvesen og et sulten, og det går ikke sånn ofte. Men noen ganger så bare må jeg ha det ☺ God lørdag! Klem 🥰❤

      1. Ja, det har vært min vane også, men i koronatiden så ryddet jeg jo vekk alt og da var det å huske å legge inn nytt. Godt å ha noe å spise når man blir sulten om det så er noen mandler og aprikoser bare. Ha en fin dag. Klemsiklem:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg