Ikke veranda?

Nei, jeg har ikke DET lenger. Verandaen, er fjernet. Så deilig å kjenne det i sidene mine. Ja, det handler om kroppen min dette, og ikke om et hus. Men kroppen er jo som et byggverk av muskler, skjellet og knokler. Min veranda rundt livet, som jeg kjente over buksekanten, var ikke lekker, selv om jeg forsøkte å gjøre den så pen det gikk an. Den var klar for rivning for lenge siden, men jeg lot den stå der, malte, flikket litt og forsøkte å få det til å se pent ut. Til ergrelse for meg selv, og redsel for at andre skulle se hvor dårlig forfatning den hadde. Jeg ble skikkelig irritert over alt jeg prøvde å gjøre for å skjule forfallet, uten å gjøre noe!  Ikke noe pynt gjorde det bedre.

Vektenedgang, var det eneste som ville fungere, for den måtte bort den verandaen, for alltid. For et strev dette har vært og fortsatt er, men det nytter, bare jeg ikke saboterer meg selv…….

12 kommentarer
    1. Ja det er dette med å IKKE sabotere!
      Stå på! Du er dyktig og du er på god vei 😀

      Hos meg er det litt slik tiltaksløyse for tiden… men tar noen armhevinger og slikt og rokkeringen er fremme nå og da… så lenge helsa ikke stiller på topp bruker jeg den som unnskyldning… men i dag skal jeg ta planken 😀

      Stå på!

      klem

      1. Ja, det er jeg flink til, å sabotere meg selv. Men denne gangen har jeg bestemt meg for at det får da være måte på til tull! Saboterer jeg en liten stund, så trenger jeg da ikke fortsette!!!! Det er ikke alltid man orker å være flink, men jeg vet at du går tur. Tur er også gull for kroppen. Klem til deg 🙂

    2. Jeg synes du er flink, og du har jo helsa som motivasjon. Men jeg vet alt om hvor vanskelig det faktisk er. For min del er det bare en ting som virker, og det er å ikke spise. Men det er jo ikke sunt. Det er jo medisiner som har gjort at jeg har hatt høy vekt. Men nå er det nok medisiner som gjør at jeg mister den høye vekten. Her er liksom ingen mellomting.
      Jeg heier masse på deg, og beundrer deg for det du står i ♥
      Fine dagen, og varme klemmer til deg ♥

      1. Tusen takk. Nei, slutte å spise skal jeg slett ikke. Det har jeg forsøkt før, og det gjør meg bare syk. Mat skal jeg ha, men annen mat enn det jeg før valgte. Så koser jeg meg i helga, om det er noe som jeg lengter etter. Da går det så fint. Du har jo helt andre helseplager enn meg, så det går seg nok til etter hvert hos deg også tenker jeg. Klem 🙂

    3. Nei, den verandaen er jeg ikke glad for. I utgangspunktet liker jeg verandaer og bildekk, men ikke rundt magen 😀

      Du klarer deg strålende synes jeg, og det er bare å fortsette slik du har gjort til nå. Det fungerer! Klapper for deg her jeg sitter i godstolen og tenker at jeg også burde 😉 Klem <3

      1. Måtte smile her, for de første ordene kjente jeg igjen. Klart jeg liker verandaer og bildekk, men ikke rundt magen min!!!! Dette er gøy nå, for jeg ser at jeg kan klare det. Snart fikser du ditt også tenker jeg. Det gjelder visst å bestemme seg, og så fortsette. Klemsiklem 🙂

    4. Huff, jeg har også en sånn veranda! Prøver desperat, men med en gubbe som handler da er det mye forunderlig som kommer hjem. Når bruddet er grodd, blir det opptrening av en arm, og mange behandlinger trengs for og bli god igjen. Sabotøren vinner noen ganger over meg, og noen ganger vinner jeg! Heier på deg. Klemsiklem

      1. Jeg likte ikke den verandaen. Det hjalp liksom ikke med blomstrete bluser eller annet!!!!Du har da virkelig annet å stri med nå, men jeg vet at du kan siden. Mannen her i huset tar opp sjokolade, men jeg sier at det er hans!!!!Sabotøren får vi kaste ut!!!!! Takk for oppmuntringen og klem fra meg 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg