Inn i ny tidsalder…

I dag følte jeg meg gammel, eller gammeldags kanskje? Juhu, det er fredda og rengjøringsdag. Men først måtte jeg komme meg av sted å få nytt sertifikat. Det gikk lett som en plett, og nå har jeg det til jeg er åtti! Det er da mange år dit heldigvis, selv om det nye bildet var grusomt!!!! Jeg så jo hauggammel ut!!!!

Godt å bli moderne med et sånt bittelite sertifikat som passer i telefonen. Både damen i luken på trafikkstasjonen og jeg fikk oss en god latter i dag. Ikke nok med at jeg hadde en sånn diger, rosa blekke som ungdommene mine ikke trodde var gyldig lenger, men damen bak disken hadde ikke byttet sitt enda heller. Ja, ja, nå må vi jo det innen neste år, så det var kanskje på tide å bli litt ny med dette!

Men så var det en telefonen da. Den er også alt for gammeldags. Jeg måtte legitimere min bankid igjen, og det gikk ikke. For gammel telefon!!!! Stakkars telefonen min som fungerer til det jeg trenger den til. Den er knust under beskyttelsesglasset og synger på siste vers, så id på den, det var umulig. Alt for gammel stakkars. Det er jammen godt jeg kan tenke selv enda. Det ble å ringe banken. 50 før meg i kø? Ikke tale om at jeg gadd å sitte der. Jeg var så moderne at jeg chattet med en robot i banken. Det gikk så fint så. Nå har jeg ordnet den id`n, og alt er såre vel til neste gang det skjer noe…..

14 kommentarer
    1. Herre min altså!!! Ja nå er det i orden og bra er det 😀 hehehe telefoner må funke og bla bla i denne tidsalderen 😀

      God klem og gode ønsker for fredagen videre og helga 😀

    2. Ja, er ikke langt unna deg jeg heller….
      Har en diger blekke av en lapp i bilen…..stresser ikke med det før jeg må!
      Og telefonen er heller ikke ny…….Bytter ut når jeg må! 🙂

    3. husvasken skalerte jeg ned til å støvsuge ,og den rosa lappen har jeg også ,men jeg kjører jo ikke ,vi får se ,kanskje jeg skaffet et nytt alikavel , det er vel bare et nytt bilde som må til eller ? men mobilen er i orden ,men skjønner ikke alle fungsjoner på den alikavel

    4. Godt når ting ordner seg 🙂 Husvaskedag, vi pleide alltid å ha fredagsvasken på torsdager så hadde vi helg hele fredagsettermiddag og kveld 🙂 Goood helg <3 klemme 🙂

      1. Herlig da. Torsdagsvask og så er det gjort. Jeg deler det gjerne opp jeg. I dag ble det litt støvtørkning, for støvet det kommer igjen og igjen. Klemsiklem:)

    5. Den nye “lappen” har jeg heldigvis.. men telefonen – som faktisk ikke er mer enn 2 år, ser ut som den er minst 10, så knust og ødelagt er den..men den blir IKKE bytta ut med det første.. 😊

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg